Chockad BVC-sköterska!
-
Gäst
Chockad BVC-sköterska!
-
Nancy
Å, vad härligt!!
Vad killarna kunde, va?!
Vilken stolthet du måste ha haft inför sköterskan!
Tvekade förra året på om jag verkligen skulle ta med flickorna på bilprovningen, som ligger tvärs över gatan. Men tyckte det var onödigt med barnvakt en kvart. Så vi åkte, och jag måste erkänna att jag var lite nervös för hur det skulle gå
Det är ju inte ALLTID det funkar bra om man säger så...
Men dom stod blickstilla och tittade på bilar som hissades upp i taket, och gropar man kunde gå under bilen i! Det var som en riktig happening!
De pratade om det i flera dagar efteråt!
kram anna
Vad killarna kunde, va?!
Vilken stolthet du måste ha haft inför sköterskan!
Tvekade förra året på om jag verkligen skulle ta med flickorna på bilprovningen, som ligger tvärs över gatan. Men tyckte det var onödigt med barnvakt en kvart. Så vi åkte, och jag måste erkänna att jag var lite nervös för hur det skulle gå
Men dom stod blickstilla och tittade på bilar som hissades upp i taket, och gropar man kunde gå under bilen i! Det var som en riktig happening!
De pratade om det i flera dagar efteråt!
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Även jag har positiv erfarenhet av medföljande barn på 2,5 års kontroll!
Hade min store med på Gustavs 2,5 års kontroll... Han satte sig tillrätta i väntrummet med benen i kors utrustad med en korsordstidning + penna med sudd... Med viktig min! Han vet hur man gör när man VÄNTAR!
Efter avklarad och godkänd kontroll av lillebror kom vi tillbaka ut där sonen satt kvar på sin plats och läste en väntrumsbok för ett okänt litet barn som hade dykt upp. Med stolt min talade han om att han hade visat den lille parveln var leksakerna fanns och att det var bättre om han lekte med bilarna på golvet istället för i soffan där man ju faktiskt ska kunna få plats till att sitta!
Alltså! Det är så skööönt att det bara fungerar så bra! Och precis som du skriver Mammut... OM det inte gör det så löser man det! 8) Jag KAN hantera situationen!
Efter avklarad och godkänd kontroll av lillebror kom vi tillbaka ut där sonen satt kvar på sin plats och läste en väntrumsbok för ett okänt litet barn som hade dykt upp. Med stolt min talade han om att han hade visat den lille parveln var leksakerna fanns och att det var bättre om han lekte med bilarna på golvet istället för i soffan där man ju faktiskt ska kunna få plats till att sitta!
Alltså! Det är så skööönt att det bara fungerar så bra! Och precis som du skriver Mammut... OM det inte gör det så löser man det! 8) Jag KAN hantera situationen!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
-
Gäst
-
Gäst
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Minns en gång när jag kom till ett ställe där det skulle Sammanträdas och Mötas och Diskuteras (något Författarcentrum, var det nu var) och hade med mig alla de sex. Som var rätt små på den tiden, allihop. Människan som öppnade såg alldeles förskräckt ut. "Å, vad behöver BARNEN, vad ska vi ge till BARNEN, vad ska barnen GÖRA
Då var jag själv grymt imponerad. Vi satt där en timme och hade sedan att prata om, fundera över och skratta åt i fyra
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022