Ja så har det då hänt. Det där som kommer leda till bilstölder, drogmissbruk, hemlöshet..... Tja, jag kanske överdriver en aning. Det kan ju också leda till ett överdrivet behov av att göra som folk säger till en.....
Emil (snart åtta månader) och jag var och handlade på storköpet hemmavid. Selen var med så jag spände fast den lille i kundvagnen och han hjälpte mig snällt att handla som alltid. Han höll i brödet en stund, han höll i gräddpaketet en stund, han höll i osten en stund och så höll han i gurkan - jättelänge

Jag fyller vagnen med varor, sonen konverserar med butikens alla kunder, jag ställer mig i kön, sonen konverserar med alla i kön, jag betalar, sonen konverserar med kassörskan , jag packar ner alla varor, sonen konverserar med de som lämnar tomglas, jag packar in varorna i bilen, sonen konverserar med bilen bredvid

, jag kör tillbaka kundvagnen och försöker lyfta upp sonen. Men han har fastnat

Kommer liksom inte loss

Jag försöker igen men ånej, han kommer liksom inte loss. Undersöker saken nogsamt, hittar gurkan i ett fast grep i sonens små händer

Han stal alltså gurkan och vägrade nu släppa sitt byte ifrån sig. Med varsam hand hjälper jag gurkan loss, lyfter upp sonen och placerar honom i bilstolen, slänger in gurkan till de andra varorna och kör hem.
Vi har inte diskuterat "stölden" med sonen - man hoppas ju att det var en engångföretelse. Ja, hoppas kan man ju alltid. Och han gjorde ju bara det jag bad honom att göra - hålla i gurkan
Kram Susan