Stulen gurka

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Stulen gurka

Inlägg av SusanD »

Ja så har det då hänt. Det där som kommer leda till bilstölder, drogmissbruk, hemlöshet..... Tja, jag kanske överdriver en aning. Det kan ju också leda till ett överdrivet behov av att göra som folk säger till en.....

Emil (snart åtta månader) och jag var och handlade på storköpet hemmavid. Selen var med så jag spände fast den lille i kundvagnen och han hjälpte mig snällt att handla som alltid. Han höll i brödet en stund, han höll i gräddpaketet en stund, han höll i osten en stund och så höll han i gurkan - jättelänge :!: Jag fyller vagnen med varor, sonen konverserar med butikens alla kunder, jag ställer mig i kön, sonen konverserar med alla i kön, jag betalar, sonen konverserar med kassörskan , jag packar ner alla varor, sonen konverserar med de som lämnar tomglas, jag packar in varorna i bilen, sonen konverserar med bilen bredvid :? , jag kör tillbaka kundvagnen och försöker lyfta upp sonen. Men han har fastnat :?: :shock: Kommer liksom inte loss :!: Jag försöker igen men ånej, han kommer liksom inte loss. Undersöker saken nogsamt, hittar gurkan i ett fast grep i sonens små händer :!: :oops: Han stal alltså gurkan och vägrade nu släppa sitt byte ifrån sig. Med varsam hand hjälper jag gurkan loss, lyfter upp sonen och placerar honom i bilstolen, slänger in gurkan till de andra varorna och kör hem.
Vi har inte diskuterat "stölden" med sonen - man hoppas ju att det var en engångföretelse. Ja, hoppas kan man ju alltid. Och han gjorde ju bara det jag bad honom att göra - hålla i gurkan :!:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Ja, det är nog bäst att hålla ett öga i fortsättningen :lol: :wink:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Kit

Inlägg av Kit »

SusanD - vilken gurka? :shock: Fanns det en gurka? :shock: Var? :shock: Har någon sett en gurka? :shock: Nääeee, ingen har sett någon gurka! 8)
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Gurka :shock: :?:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Hm ja, vi har oxå varit på väg dithän... Fast i vårt fall handlade det om ett paket medwurst. Paketet togs om hand, klämdes på, smakades på, vändes och vreds, allt skulle ju läsas noggrannt. Shoppingen gick vidare, fram till kassan, varorna betalades och packades i påsarna. Då avslöjades tjuvgodset! :shock: Men lilleman fick allt ta och bära hundhuvudet - själv lämna medwursten till kassörskan och peka vart man stoppar pengarna! Förhoppningsvis fick skammen honom att lämna den inslagna kriminella banan :roll: :lol:
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"