Dum fråga kanske men jag har fått så många olika bud om det.
Igår kväll koka jag upp vatten o hällde på en sterilflaska för att ha idag till våran lille ifall ifall det blir för varmt.
I göteborg idag har det varit 27-28 grader o vid ett par tillfällen gav jag honom lite vatten ur en nappflaska o han drack glatt i sig lite grann. Han verka seriöst törstig.
Nu är det ju gjort o kan inte göras ogjort, men varma dagar som dessa är det då ok att ge dem lite vatten som extra svalk?
Oh en sak till det var inte iskallt när jag gav honom det utan det hade varit i flaskan ett litet tag o var mer rumstemprerat.
Tack på förhand!:D
Får en 1 månader gammal bebis dricka vatten?
-
vårmamma06
Får en 1 månader gammal bebis dricka vatten?
Senast redigerad av vårmamma06 den ons 14 jun 2006, 08:12, redigerad totalt 1 gånger.
-
Gäst
-
Gäst
Hej!
Jag fick helt annan info när vi skulle åka till Mallorca där det var 38 grader varmt 8) ! Om bebisen ammas kunde man ge en liten extraslurk sa BVC. Om man tänker på standardmodellen med matning i omgångar inom en timme, och så sömn på det, så blir det ju aldrig långt mellan vätskepåfyllningarna. Då blir ju sista knockout-slurken som en mellanpåfyllning som BVC pratade om.
Åsa
Jag fick helt annan info när vi skulle åka till Mallorca där det var 38 grader varmt 8) ! Om bebisen ammas kunde man ge en liten extraslurk sa BVC. Om man tänker på standardmodellen med matning i omgångar inom en timme, och så sömn på det, så blir det ju aldrig långt mellan vätskepåfyllningarna. Då blir ju sista knockout-slurken som en mellanpåfyllning som BVC pratade om.
Åsa
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Och ständig skugga, aldrig direkt sol, är vad som gäller vidare
BVC ger sina råd i enlighet med gällande amningshysteri (ursäkta
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
vårmamma06
Jag frågade på BVC om detta för några veckor sedan och sköterskan sade att det är ok att ge vatten, bara det inte blir så mkt att det kan påverka aptiten. Och enligt henne är det ok att ta kallt vatten direkt ur kranen utan att koka det, om man har kommunalt vatten (Stockholm).
Åsa R
Mamma till fantastiska Leo dec -02 (SHN-kurad vid 4-mån) och Jane mars -06.
Mamma till fantastiska Leo dec -02 (SHN-kurad vid 4-mån) och Jane mars -06.
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022