Min tidigare sömn-exemplariske son på 19 månader har nu börjat trassla rejält! Han står i sängen och vrålar och slänger ur sin gosevovve och verkar helt enkelt vägra somna. Nu har han stått så i 1,5 timme och jag vetesjutton hur jag ska göra! Jag har lagt ner honom, ramsat och buffat. Han har lugnat ner sig när jag buffat, men börjat gasta direkt när jag går ut ur rummet. Gosevovven slänger han ut direkt och jag har väntat en halvtimme med att ge honom den. Han verkar helt enkelt inte tröttna!
Please, hjälp!
Jessica
Hur gör jag nu då?
Hur gör jag nu då?
Stolt mamma till gosse född i maj 2003 och tösabit född maj 2007.
Usch, och jag som tyckte vi hade det jobbigt. Det enda jag kan säga är: Ge dig inte! Fortsätt men ta gärna hjälp av någon annan. Kan pappa? Din son är så pass gammal att han har resurser att svara emot. Svara tillbaks - du ska sova. Igår fick min man göra solfjädern på vår 10 månaders i 20 minuter. Idag somnade han dock direkt. Bör du kanske ändra schemat, är han trött eller tom övertrött.
Vet inte om dessa tankar hjälper. Tänker på dig och hoppas på det bästa.
Vet inte om dessa tankar hjälper. Tänker på dig och hoppas på det bästa.
Mor till son född 4 mars 04 och son född 10 januari 07
Hej. Jag vet hur det är! Mon dotter är drygt två år och vid ca 1 1/2 år hade hon en period då hon gjorde likadant. Då skrev jag ett mail till AW och hon svarade att jag skulle ta bort hennes älsklingsvovve, hon sa att endel barn t.om lär sig att slänga ut madrassen
Man skulle då bädda ner vovven ngn annan stans och barnet skulle vara med och säga godnatt
I alla fall, jag kunde inte med att ta bort den, utan jag gjorde som du, lät den ligga på golvet till hon blev sorgsen, då gick jag in och gav den till henne. Hon slutade efter ett tag
Men då började hon klättra ut ur spjälsängen
Nu har hon helt slutat med sina påhitt och säger: mamma jag vill gå och lägga mig nu
Lycka till!
Nu har hon helt slutat med sina påhitt och säger: mamma jag vill gå och lägga mig nu
Lycka till!
Mamma till tv? sm? gullungar, en p? 2 1/2 ?r (ej kurad) och en p? sex m?nader (kur startad 23 Januari, mycket lyckat!)
Hej.
Vi är ju inte är än, så jag kan inte hjälpa dig praktiskt. Men jag vet att Anna säger att 18 månader kan vara en liten försmak av trotsåldern.
Använd barnaboken, där står jättemycket om hur man hanterar dessa små "utbrott".
/LO
Vi är ju inte är än, så jag kan inte hjälpa dig praktiskt. Men jag vet att Anna säger att 18 månader kan vara en liten försmak av trotsåldern.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum