Ja.. Min lille Lo, 2 år har kommit på det! Han klättrar ur spjälsängen. Har läst några trådar på ämnet och har lite mer hopp om livet nu! Det jag undrar lite över är om han inte kan skada sig när han klättrar, och nästan trillar ur på andra sidan..? Orolig som jag blev tog jag bort ena sidan av sängen, men det har ju bara förvärrat problemet tusen gånger! Vad ska jag göra? Lägga madrass nedanför? Oroar jag mig i onödan?
Tacksam för svar,
Elin m Lo och bf 060718
Klättrar ur sängen..
-
Gäst
Hej hej!
Efter att just ha kommit ur spjälisproblemet kan jag vidarebefordra några av de råd jag fick...
Lägg en madrass under, och stäng alla sidor igen! Man kan också ställa en stol bredvid sängen så att han kan lära sig att klättra upp igen (om man kommer ur lär man sig snart att komma i också
). Jag frågade här om vi kunde bygga på sängen, men det är ju faktiskt ingen smart idé..
Och så kan jag bara råda dig att följa råden som jag misstänker att du redan läst om. Vakta utanför, snabbt in osv osv, you know... Det borde inte ta så många nätter innan han tröttnar!
Lycka till och hör gärna av dig med rapport om några dagar!
Åsa
Efter att just ha kommit ur spjälisproblemet kan jag vidarebefordra några av de råd jag fick...
Lägg en madrass under, och stäng alla sidor igen! Man kan också ställa en stol bredvid sängen så att han kan lära sig att klättra upp igen (om man kommer ur lär man sig snart att komma i också
Och så kan jag bara råda dig att följa råden som jag misstänker att du redan läst om. Vakta utanför, snabbt in osv osv, you know... Det borde inte ta så många nätter innan han tröttnar!
Lycka till och hör gärna av dig med rapport om några dagar!
Åsa