Favorit i repris: tvättstuga

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Gäst

Favorit i repris: tvättstuga

Inlägg av Gäst »

Efter ensamleken tar jag gossen i min famn, bär honom så nära mig jag kan till tvättstugan, och njuter av att ha min bebis på armen. Han suger på pekfingret och betraktar världen.

Väl i tvättstugan sätter jag ner honom framför tvättmaskinen. Vi sorterar tvätt. :thumbsup: Jag lägger tvätten i två högar, gossen gör om dessa till en. :heart:
När vi har sorterat färdigt, börjar jag lägga i smutstvätt i maskinen. Gossen betraktar mig med pekfingret i munnen en stund, sedan kommer han ihåg sig: här ska jobbas! :D Så då börjar han med stort allvar och stor entusiasm plocka ur smutstvätten ur maskinen. :heart: Vi har ett fint samarbete. Jag plockar in, han plockar ur. :heart: Och så ler han mot mig, stort. Det går fint det här.
Den viktigaste uppgiften har han. Att stänga luckan. Det kan inte mamma. Och att starta maskinen. Också något som överskrider mammas kunskaper. Fast man blir upplyft, så man når till knappen, förståss.
För omkring ett år sedan låg han i babysittern och tittade med stora ögon. Nu jobbar han med mig. När blev han så stor, någon? Varför sa ni inget? :heart: (eller det kanske ni gjorde...)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Vänta bara tills han kickar igång moppen och far iväg till tjejen :shock: DÅ undrar du garanterat vart åren tagit vägen - han som nyss låg i babysittern i tvättstugan :wink: . Men härligt är det också, det märkligaste av allt är att JAG fortfarande är 19 :lol:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: Inte skrämmas sådär Mia, jag som har svårt att föreställa mig en gosse som går och står... :lol: 19? Jag för min del tycks ha stannat vid 27-28... det är i alla fall vad jag spontant svarar, när folk frågar. Sedan kommer ett eftertänksamt - hmmm-mmm.... :shock: :P
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"