Kortpassen (fm och em) sker i vagn på promenad och långpasset sker i spjälisen inne. Det fungerar bra tycker jag.
Men nu undrar jag om jag har försvårat för oss genom att inte alternera sovplatserna.
Vi har nämligen gjort en dagsutflykt till Kolmården idag och jag var faktiskt inte als orolig för sovtiderna (hör och häpna
Nu gick det dock inte så bra som jag hoppats så jag undrar om jag kan få en förklaring till varför...
Hängde för mörkläggningstyg och fortsatte att gå.
Protest direkt och jag vagnade några drag -->tyst och fortsatte gå --> skrik osv - hon somnade på ett par min vilket ju är OK.
Sedan vaknade hon efter 20 min och samma procedur upprepades ( vagna, gick, vagna osv) Tog 15 min cirka innan hon sov igen.
Vaknade efter åter 20 min och samma procedur igen.
Så kontentan av detta sovpass blev ju att hon inte sov så mycket men var relativt glad ändå.
Vad gjorde jag för fel
Skulle jag väntat längre innan jag började gå igen eller kanske har jag fel vagningsteknik (det var ju ett tag sedan sist men hon blir ju tyst på ett par drag
Min egen teori är att det var fel av mig att ständigt köra samma "sovställe" och jag har nästan alltid varit hemma på långa sovpasset så hon är inte van att sova så länge i vagnen.
Kan detta vara en anledning eller är det fel att dra några slutsatser efter endast en gång