Hur många sängar?

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
J och Å

Hur många sängar?

Inlägg av J och Å »

Funderar lite på detta med säng till tvillingarna.

Vi har inte ställt i ordning någon ännu, vill inte fresta Karl att smita in dit. Han vill och vill inte just nu, så vi undviker sådana situationer.
Pappa tänkte ställa upp sängen då jag är på BB. Barnkammaren är klar, och den har han ängnat mycket tid till.

Till min fråga. Vi har ju självklart varsina sängar. Men hur ska man göra i början. En eller två sängar. De får ju helt klart plats i en säkerligen, men. Hur har ni andra med tvillingar gjort?
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Tokaungen
Kontakt:

Inlägg av Tokaungen »

Ska larmet fungera så måste de sova i varsin säng :!: Jag har inga tvillingar men min kompis har och hon hade varsin säng från början, även om de mest sov i vagnen från början.
Tokaungen
Selma född juli 2003 :heart:
Ellie född december 2005 :heart:
Gustav född 7 april 2007 :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej! :D

Jag har pratat med min väninna med 2 tvillingpar.
Hon la dem i samma säng i början, de var ju vana att vara nära varandra resonerade hon. Och det ville hon inte beröva dem...
Dock använde hon inte larm :-k så jag vet inte hur det påverkas

Kram!
/Fjällmor
Tokaungen
Kontakt:

Inlägg av Tokaungen »

Fjällfolket: Larmet går ju på rörelse så slutar nr 1 att andas kommer larmet inte att larma eftersom nr 2 fortfarande andas så används larm MÅSTE de sova i egna sängar. Men jag förstår mysfaktorn... :wink: :D
Tokaungen
Selma född juli 2003 :heart:
Ellie född december 2005 :heart:
Gustav född 7 april 2007 :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

ok.... :? 8-[

Ingen uppfinnare på forumet som kan konstruera ett speciellt tvillinglarm...? :wink:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Varsin säng/vagn :!: Och varsitt larm, från och med BB :D
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
J och Å

Inlägg av J och Å »

Tackar tackar för svar.

Ja, vi har allt i dubbel uppsättning, ingen tvillingvagn alltså utan två rejäla liggvagnar, för deras och larmens skull.

De kanske till och med tycker det är skönt med lite space efter trängseln i maggen. Ligga tillsammans kan de ju göra i vaket tillstånd.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej igen! :D

Jag bockar och bugar för de mer erfarna... :wink: Självklart är Larmfunktionen viktigast! :mrgreen:

Kram!
/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"