Förlossningen?
Förlossningen?
En snabb fråga.
Ska på UL på mån, är då i v 38+4, och senast sa läkaren att han inte trodde jag skulle gå ens så länge.
Men, till frågan, vad gör de då? Om bebbarna ligger rätt, vilket de fortfarande gör, är det igångsättning som diskuteras då?
Jag vet inget om detta. Kan inte ngn snäll berätta lite.
Ska på UL på mån, är då i v 38+4, och senast sa läkaren att han inte trodde jag skulle gå ens så länge.
Men, till frågan, vad gör de då? Om bebbarna ligger rätt, vilket de fortfarande gör, är det igångsättning som diskuteras då?
Jag vet inget om detta. Kan inte ngn snäll berätta lite.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Igångsättande har jag varit med om FLERA gånger, men jag har ju aldrig väntat tvillingar. Men jag har fått gå två veckor över tiden, då har ett ultraljud gjorts, och eftersom allt varit bra, har jag blivit hemskickad i väntan på naturlig igångstart... Vilket såklart inte skett
Så på 19e dagen över tiden har jag blivit igångsatt, och det är ju inte världskul 
Men när man gått så länge, låter man de nästan göra vadsomhelst för att få ut barnet
Det finns ju flera olika sätt att sättas igång; med medicin, dropp, en sorts ballong som de stoppar in för att vidga livmoderhalsen, och spräcka hinnorna. De kommer säkert att diskutera alternativen med dig!
Sist fick jag prova ballongen, som var väldigt lindrigt och bara "pushade" på naturen lite, men efter några timmar satte de in dropp, och då blir det så intensivt, men samtidigt skönt att nåt händer.
HOPPAS du kommer igång i helgen nu, så att du slipper trixa med allt det här
Kram Mia
Men när man gått så länge, låter man de nästan göra vadsomhelst för att få ut barnet
Det finns ju flera olika sätt att sättas igång; med medicin, dropp, en sorts ballong som de stoppar in för att vidga livmoderhalsen, och spräcka hinnorna. De kommer säkert att diskutera alternativen med dig!
Sist fick jag prova ballongen, som var väldigt lindrigt och bara "pushade" på naturen lite, men efter några timmar satte de in dropp, och då blir det så intensivt, men samtidigt skönt att nåt händer.
HOPPAS du kommer igång i helgen nu, så att du slipper trixa med allt det här
Kram Mia
Hej
Som Mia skriver vet jag heller ingenting om twins
men jag skulle kunna tänka mig att de tittar att barnen har det bra, mäter tex fostervatten för att se att de har tillräckligt, kollar efter andningsreflexen det är säkert som en överburenhetskontroll fast för tvillingar.
Har korsade fingrar för att de tittar ut innan måndag
//N
Som Mia skriver vet jag heller ingenting om twins
Har korsade fingrar för att de tittar ut innan måndag
//N
Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
På min syster som alltid går över tiden 14 dagar så smorde BM in livmodertappen med något för att stimulera den, nu senaste gången (4:e)
Och denna gång fick hon "bara" 7 dagar "sent"!
Kan du inte fråga om det?
Min kompis som fick tvillingar som jag berättade om fick de sätta i gång med dropp för de hade fortfarande inte kommit i vecka 39+4 tror jag.
Så det kanske blir mer i din stil?
/Anna
Mamma till tre, Melanie aug -99, Vincent juli -01 och lillan Daniella född 16/9-05.
Jaha, då har man varit tur och retur Västerås. Med sjuktransport, Karl pratade om transporten hela förmiddagen med mormor. "mamma vilade i bilen, i tanspotbilen". Ja det var ju inte meningen att han skulle se den, men det gick så bra så, hann ju komma hem innan middagsvilan, så han var nöjd.
Ett blixtsnabbt UL, bara för att se dem och kolla vattenmängden. Han mätte dem inte ens, eftersom det är så svårt, jag kan ju inte ligga på rygg och så.
En vidrig undersökning om jag öppnat mig, det var tvunget att göras snabbt, så jag hann liksom inte med att andas.
Hade öppnat mig lite, med livmodertappen var inte utplånad.
Körde ctg och det var bra.
Så de tänkte ge mig en tid om en vecka och den enda som fanns var på onsdag. Men jag sa ifrån, det är på beräknat datum och då är det alltså 40+0. Och jag vägrar gå en dag över tiden, orkar inte mer. Så vi ska dit dagen innan och så får vi se.
Håll nu alla
att de kommer innan. Så vi slipper allt krångel.
nu måste jag nästan säga/ magen med Åsa
Ett blixtsnabbt UL, bara för att se dem och kolla vattenmängden. Han mätte dem inte ens, eftersom det är så svårt, jag kan ju inte ligga på rygg och så.
En vidrig undersökning om jag öppnat mig, det var tvunget att göras snabbt, så jag hann liksom inte med att andas.
Hade öppnat mig lite, med livmodertappen var inte utplånad.
Körde ctg och det var bra.
Så de tänkte ge mig en tid om en vecka och den enda som fanns var på onsdag. Men jag sa ifrån, det är på beräknat datum och då är det alltså 40+0. Och jag vägrar gå en dag över tiden, orkar inte mer. Så vi ska dit dagen innan och så får vi se.
Håll nu alla
nu måste jag nästan säga/ magen med Åsa
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Efter en totalt vidrig natt. Har glömt bort hur det är att sova och inte ha ont. Gnäll, gnäll, nog sagt.
Fick veta att transporten till sjukhuset strular lite. Vilket skulle innnebära att om de skickade hem oss skulle vi få vänta en massa timmar. Så maken tog tag i detta och ringde till spec.mödravården.
De pratade med min läkare som lovade att om inget hänt innan och tisdagen är här så kommer de att endera sätta igång mig direkt eller så blir jag inlagd och så kommer de att förbereda livmodertappen.
Så otroligt skönt att höra detta. Hoppas ngt händer innan och att jag orkar till på tisdag.
Men sen mina vänner är de här. Längtar såååååå!!!!
Fick veta att transporten till sjukhuset strular lite. Vilket skulle innnebära att om de skickade hem oss skulle vi få vänta en massa timmar. Så maken tog tag i detta och ringde till spec.mödravården.
De pratade med min läkare som lovade att om inget hänt innan och tisdagen är här så kommer de att endera sätta igång mig direkt eller så blir jag inlagd och så kommer de att förbereda livmodertappen.
Så otroligt skönt att höra detta. Hoppas ngt händer innan och att jag orkar till på tisdag.
Men sen mina vänner är de här. Längtar såååååå!!!!
Ja, redan fredag, Jippi.
Det sköna är ju att i måndags hade jag i allefall öppnat mig 1,5 cm och huvudet var fixerat. Så det är väl ett gott tecken.
Ja tänk vid den här tiden om en vecka, då har vi en liten Mina iallefall. Om det sedan blir en Iris, Antonia, Andrea eller Eddie, Finn, ja och där tar det liksom slut. Varför är det så svårt. Maken tror det är två tjejer, så det kanske är därför.
Tack alla för ert otroliga stöd. Vad hade jag gjort utan er. Det enda jag ångrar är att jag inte fixat datorn till att stå brevid sängen. Klarar ca 10 min på en stol, så det hade varit skönt att ligga och surfa
.
Det sköna är ju att i måndags hade jag i allefall öppnat mig 1,5 cm och huvudet var fixerat. Så det är väl ett gott tecken.
Ja tänk vid den här tiden om en vecka, då har vi en liten Mina iallefall. Om det sedan blir en Iris, Antonia, Andrea eller Eddie, Finn, ja och där tar det liksom slut. Varför är det så svårt. Maken tror det är två tjejer, så det kanske är därför.
Tack alla för ert otroliga stöd. Vad hade jag gjort utan er. Det enda jag ångrar är att jag inte fixat datorn till att stå brevid sängen. Klarar ca 10 min på en stol, så det hade varit skönt att ligga och surfa
Åh, vad spännande det har varit och är att följa er, Karls och de kommande små livens äventyr. Jag längtar också efter att de små ska födas
, det finns inget härligare än små, små, små goa nyfödingar och så kommer ni få två
Gissa om storebror kommer bli stolt och så mycket nytta han kommer kunna göra. Hur skulle ni klara er utan honom
Lycka till
Kram Susan
Lycka till
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Tusen tack alla goa.
Ebbab. Vad lustigt. Tittade på fotbollen igår och då hette ngn av spelarna Ivan. Så jag sa till maken, "det kanske vore ngt"? Eller Ian kanske.
Vi bor ju på en väldigt liten ort, sisådär 5000 inv. Och vi är tre par som ska ha tvillingar. Ett av paren nu i juli/aug. Fick veta igår att det är ngt fel på hennes lever som ger henne fruktansvärd klåda, så de ska antagligen sätta igång henne nästa vecka. Tror att hon är i v 33 då.
Detta gör att jag verkligen uppskattar det vi har trots allt. Vi kan ju få åka hem, de lär ju bli kvar ett tag på BB. Och tänk så mkt bättre bebbarna har det i min magge. Men nu är det trångt ska ni veta. Alla kläder är för små, förrutom ett par svarta hm byxor(skönt med dem i värmen) och ett linne. Och här är det varmt, varmt.
Livia är förresten också ett fint tjejnamn.
Ebbab. Vad lustigt. Tittade på fotbollen igår och då hette ngn av spelarna Ivan. Så jag sa till maken, "det kanske vore ngt"? Eller Ian kanske.
Vi bor ju på en väldigt liten ort, sisådär 5000 inv. Och vi är tre par som ska ha tvillingar. Ett av paren nu i juli/aug. Fick veta igår att det är ngt fel på hennes lever som ger henne fruktansvärd klåda, så de ska antagligen sätta igång henne nästa vecka. Tror att hon är i v 33 då.
Detta gör att jag verkligen uppskattar det vi har trots allt. Vi kan ju få åka hem, de lär ju bli kvar ett tag på BB. Och tänk så mkt bättre bebbarna har det i min magge. Men nu är det trångt ska ni veta. Alla kläder är för små, förrutom ett par svarta hm byxor(skönt med dem i värmen) och ett linne. Och här är det varmt, varmt.
Livia är förresten också ett fint tjejnamn.