Hos mormor

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Krümel

Hos mormor

Inlägg av Krümel »

:D Jag och min man har varit borta från Fredag eftermiddag till efter lunch idag söndag och tagit hand om lite större barn och ungdomar på scouthajk. Lovisa var hos mormor och morfar. Jag måste naturligtvis ringa och höra hur det går... Allt är frid och fröjd men första natten hade hon vaknat vid halv fem på natten och gråtit och inte slutat av ramsan. Mormor hämtar då Lovisa och tar upp henne i deras säng. Morfar känner att hon bajsat (mycket ovanligt men kan hända). Efter byte somnar Lovisa om i stora sängen... :shock: :D
Sen vaknar hon vid halv åtta, kravlar över mot mormor, säger "puss" och pussar henne på kinden! :heart: Jag har ju svårt att tro det eftersom jag aldrig hört henne säga annat än "titta", "mamma", "dä" och ibland "baba"... Men om mormor säger det så! Tänkte på att jag nog brukar göra så med Lovisa, säga "puss" och pussa henne på kinden. Mormor tyckte iallafall att det var bland det gulligaste hon varit med om... Är nästan lite avundsjuk att hon fick vakna i samma säng som Lovisa så där. Det hör ju inte till vanligheterna om man säger så! :D
Munpussarna man får när man ber om en puss är av ett lite blötare slag, men öppen mun och tunga :shock: :D :heart:

Jag är så glad att Lovisa trivs så bra hos mormor och morfar. Känns tryggt när vi behöver åka iväg båda två någon gång. Och det känns som om det var viktigt med våra lite äldre scouter också. Kul!
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
F'lippas mamma

Inlägg av F'lippas mamma »

Gullisen! :D :heart:

Lite avis att mormor och morfar bor så nära er och vi så långt bort och inte kan få pussar oftare. :( :wink: Mer besök får det bli snart, det händer ju så mycket :D.
Jenny, mamma till Filippa 7/11-05 :heart: , SHN-kurad i Gastsjön i augusti 2006, Gustaf 5/2-08 :heart: . Trogen AW & BB-angängare!
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"