Nu måste jag också få berätta

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
LindaVega

Nu måste jag också få berätta

Inlägg av LindaVega »

Jag är gravid :lol: Om allt går som det ska blir det en liten nyårsbebis.

Är såklart jätteglad- vi hade planerat att försöka när Vega var ungefär ett år. :lol: Är också lite orolig med tanke på en dramatisk förra graviditet, med havandeskapsförgiftning och akut snitt i vecka 30. :cry: Allt gick ju bra så småningom men det känns onekligen som om jag varken varit gravid på riktigt eller fött mitt barn. Vega kom från sjukhuset :? och så känns det faktiskt fortfarande....

Så jag håller alla tummar för en lååång graviditet denna gång :wink:

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
T.P

Inlägg av T.P »

grattis :D och lycka till..sen säger dom ju att en förlossning aldrig är den andra lik.. :wink: :D
barn födda 04/06/08
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

ojojoj :D Va många bebisar som ska komma :!: Har själv en tös som är född nyårsdagen, du får försöka knipa igen :wink:

Grattis, grattis :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

:D GRATTIS! :D

Vi är ju ett litet gäng gravida här tydligen. :) Jag ska få min bebis i början av januari.
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
Elle

Inlägg av Elle »

Grattis Linda :D Jag ska hålla tummarna för en låååång graviditet [-o<

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Jag visste ju, men vi tar det en gång till:

\:D/ :-({|= =D> :thumbsup: :santa: \:D/ :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Även jag måste få gratulera en gång till :D

:D :D :D Grattis Linda :D :D :D
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

:heart: :heart: :mrgreen: :thumbsup: :-({|= \:D/

Kramar Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

8) 8) 8)
Jag misstänkte ju, när en viss profylax-info skulle vidare till dig :D :D

STORT GRATTIS!!! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Tack alla :D Det är så härligt med det här forumet, en hel hop med nya fina vänner :D :heart: \:D/

Tack anna för materialet :D :D , jag har precis som Päivi, börjat öva så smått. Jag skulle hemskt gärna vilja gå en kurs också, men är tveksam vad som erbjuds i Östersund. I Ystad däremot där mina föräldrar bor är utbudet helt annorlunda. Jag kanske får åka dit en vecka i höst. Min mamma använde sig faktiskt av profylax då hon födde min yngsta syster (som är 18 idag) Något som jag fick veta för inte alls länge sedan. :shock: ( Ja att hon använde sig av profylax alltså :wink: )

Jag har mått väldigt illa i nästan två veckor nu- längtar till det släpper. Det var likadant när jag väntade Vega. Ingen lagad mat på tre veckor, ibland fick jag i mig lite soppa på kvällskvisten. Jag levde på skorpor och frukt de första veckorna kändes det som. Sedan mådde jag prima, ända till jag blev sjuk.

Kram
Linda
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Jag gick ju en helgkurs i Lund på den tiden. Hyrde ett privatrum hos en dam. När hon frågade vad jag gjorde i Lund visade det sig att hon fött sina barn med profylax, hon talade sig varm om det! :D

Kolla på growinlifes hemsida, där står det vart det finns kurser.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Novas mamma

Inlägg av Novas mamma »

stort grattis och jag hoppas du får en fin och lång graviditet.
Jag hade ju inte samma problem som du / ni men det blev iallafall en jobbig graviditet och det gör ju att man tvekar inför "andra gången".
Men man ska inte låta sig avskräckas trots det och du ska se att det kommer att gå bra denna gång.
Jag skickar dig alla lyckoönskningar i världen. :lol: :lol:
Prova ett "anti-illamående armband" som finns bla på Hälsokostaffärerna. Jag hade det inte själv (visste inte att det fanns) men syrran sa at det hjälpte lite iallafall. Kan vara värt att prova.
Alexandra - mamma till
Nova - född 24 september 2005
Kelwin - född 6 oktober 2007 , 2 veckor tidig
Nova "kurad" vid 2,5 månader, 12 tim natt
Kelwin - standardmodell från start - 11,5 tim natt
Gäst

Inlägg av Gäst »

Linda - förra gången då jag hade kvällsillamående provade jag ingefärste. Det smakade inget vidare ed hjälpte på direkten! :D :shock:

Prova! :wink:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Ang. det här med illamåendet, som har blivit värre för var graviditet för mig, så har jag ett ganska enkelt tips :D
Se till att aldrig bli hungrig. Jag åt nästan hela tiden under mina första 10 veckor, inte mycket, men tuggade på det som smakade just då :? Men ibland "glömde" jag, och hungern slog till, vilket fick mig att må skitilla :cry:

Så - försök äta/dricka ofta, och inte så mycket :!:
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Tack för må-illa tipsen :D Var faktiskt på väg att köpa ett sådant band vid förra graviditeten, men så var de slut just då, de skulle inte få hem nya på en vecka. men vips så mådde jag inte illa längre, så då behövde jag aldrig använda något.

Jag har också märkt att det faktiskt blir bättre av att äta innan man blir hungrig, ska sätta det i system.

Jag kan äta lagad mat om jag inte själv har tillrett den. Jag skulle tex kunna äta en blodig biff på restaurang men aldrig hemma om jag var tvungen att steka den själv. :shock: Vi var på middag hos min sambos föräldrar förra söndagen. Då överasskade jag mig själv genom att faktiskt känna mig riktigt hungrig och SUGEN på mat. Jag åt en rejäl portion + efterrätt på det Konstigt det där :? Min sambo får sköta det mesta i köket numer, men han är en hejare även i vanliga fall så det är bara tacka och ta emot.

Har också hört talas om ingefärste- finns det att köpa färdigt eller gör man egen på färsk ingefära?

Linda
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"