Behöver hjälp med verktygen till 2½ månaders

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Ylle

Behöver hjälp med verktygen till 2½ månaders

Inlägg av Ylle »

Hej! Är ny här och är lite förvirrad. Läser barnaboken men hinner bara med ett kapitel här och där av olika anledningar och får därför ingen bra överblick. Dottern är 2½månad och jag har just börjat använda verktygen på henne för att hon ska få lite rutiner. Märker redan förbättring i hennes sömn och hon är nöjdare och gladare än förut och kvällstrasslet har i princip försvunnit.

Jag har alltid gett vår tjej båda brösten så fort hon ska äta (hade så lite mjölk i början att det var nödvändigt) - även innan hon ska sova middag. Men enligt standarmodellen ska man ge ett bröst i taget om jag har förstått saken rätt... Funkar det att ge med båda eller ska jag försöka ge henne ett åt gången? Men då blir hon väl inte mätt eftersom min mjölkproduktion är anpassad efter att hon äter från båda?

Sen skulle jag vilja att nån med en typ lika gammal bebis beskriver sitt schema på dagen, beskriv gärna amningarna noga, när och hur: - ett bröst eller två slurk innan hon sover middag osv. Infaller amningen före eller efter eller mitt i umgänget?

/Ylle
Ylle

Förtydligar lite...

Inlägg av Ylle »

Såg att jag kanske skulle ha postat min fråga i ett annat forum :oops: . Passar på att fötydliga lite. Vi kör inte kuren ännu utan använder bara verktygen.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"