Imorgon kväll ska vi flytta över henne från vagnen till spjälsängen. När vi nu lägger henne i vagnen så gör vi tillrättaläggning och kort solfjäder samt skak på vagnen. Därefter har hon klarat sig själv någon enstaka gång men oftast får vi vagna mellan 1-4 gånger innan hon somnar. Kvällarna är alltid lättare att få henne att somna än dagarna (om vi inte är ute och promenerar vill säga). Vi har verkligen försökt att komma bort från vagningen men inte lyckats och eftersom vi ännu inte börjat ramsa henne då hon är lite drygt 3 månader så har det kännts som att vi inte haft något alternativ. Vi har provat med att gå in och göra solfjädern tills hon blir lugn istf vagning men hon skriker bara upp sig ännu mer och hur vi än försöker lyckas vi aldrig få henne lugn på det sättet utan det har blivit vagning.
Så vad gör jag om hon inte somnar direkt vid läggningen i spjälsängen? Vilket verktyg ska jag använda mig av? Ska jag buffa (har börjat öva mig) eller ska jag bara göra solfjädern och på så sätt försöka få henne lugn eller ska jag vid kris flytta henne till vagnen och vagna för att sen lägga tillbaka då hon är lugn? Hur har ni gjort? Jag fick tips från Anna att från dryga 3 månader börja med att ramsa "bakvägen". Detta kommer jag att börja med nu, tänkte göra det i samband med att vi flyttar henne till spjälsängen.
Hoppas någon har något bra tips att komma med....