Många frågor blir det....
Mitt i kuren- bekräftelseramsa, även vid små
Mitt i kuren- bekräftelseramsa, även vid små
Många frågor blir det....
Mamma till tv? flickor, AUG -02 ("5min metodad" dec -02 och nu "kurad" dec -04) och AUG -04 (shn-kurad jan -05)
Är väl ingen expert
men vad gäller bekräftelse har jag förstått att det är bättre att göra det en gång för mycket än en gång för lite, framförallt den första tiden under kuren. Det allra sista hon hör ska vara din mjuka bekräftelse på att hon gör rätt och inte hennes eget gnöl och gnäll. Senare när allt sitter kan man kanske göra annorlunda (nån som vet?)
De första nätterna ramsade jag direkt när hon vaknade för då var hon oftast ledsen eller arg/rädd och jag ville låta henne veta att jag är här och "motar bort vargen"
Längre fram är det nog bra att backa lite och se om den lilla kan klara av saken själv. Ofta kan de det och då somnar de om själva - fantastiskt vad?!
Under vargtimmen (mellan 4-6, om ni får problem med den) bör man dock ramsa vid första knyst (enligt kära MammutMaria!) på ett mycket bestämt sätt och sen låta barnet vara så länge som möjligt även om det gnäller.
Oj, lite rörigt kanske, men hoppas att det var till nån hjälp!
Och lycka till det verkar ju gå jättebra! 
De första nätterna ramsade jag direkt när hon vaknade för då var hon oftast ledsen eller arg/rädd och jag ville låta henne veta att jag är här och "motar bort vargen"
Under vargtimmen (mellan 4-6, om ni får problem med den) bör man dock ramsa vid första knyst (enligt kära MammutMaria!) på ett mycket bestämt sätt och sen låta barnet vara så länge som möjligt även om det gnäller.
Oj, lite rörigt kanske, men hoppas att det var till nån hjälp!
Jenny, mamma till
Elsa
25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri
18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Elsa
Siri
Bilder på Elsa och Siri!