mattiderna
mattiderna
Jag har tvillingflickor pa 6 manader som jag forsoker fa att sova hela natten vilket gar hyfsat, vad som e varre ar att det dar med mattiderna inte gar ihop... Forstar inte att folk kan fa sina barn att ata med 3 eller 2 timmars mellanrum. For mina maste det ga minst 4 tim om jag skall fa i dem nagot tt ata, ar det onormalt? Det verkar som att alla andra har problem med att deras barn vill ata for ofta osv. Har detta nagon betydelse for att allt annat ska funka? Ater de vid 7 sa ar det svart att fa dem att ata innan kl 12 nasta gang vilket ju i praktiken innebar att de ater forsta malet vi 7 och sista strax efter 20. Har nagon hort talas om detta innan? Vad kan man gora for att fa i dem mer mat?
-
Gäst
Du fattar inte hur GLAD jag e att höra att det finns nan mer med barn som äter sällan!! Har sökt med ljus och lykta men ingen förstar mig och man har alltid sagt att äta sa sällan inte är bra för sa sma barn varpa jag väckt dem innan jag gatt och lagt mig för att ge dem mat sovande. Tusen Tack!
En annan fraga da jag ända är pa linjen; nu inatt har jag kört första "sova-hela-natten" natten och foljande har hant: da jag rmsat nagra ganger utanfor dorren sa star jag kvar och vantar 1 minut for att sedan borja om, under denna minut verkar det som om de ofta hiner somna sjalva skall jag da dra bekraftelseramsan? Da jag gjorde det sa vackte jag dem sa de borjade grata igen men da jag inte gjorde det sa sov de vidare men da blev de ju utan bekraftelseramsan... De ar inte alls hysteriska eller jatteledsna pa natten, de liksom bara ligger och gnaller i halvvaket tillstand sa redan vid 1a buffen sa blir det tyst men de borjar ju sa fort jag gar ut, da ramsar jag nagra ganger och sedan vantar in. Det kanns som att jag har battre klam pa hur 2a natten skall ga till, det svara har varit att bedoma huruvida jag skall ga in om jag skall ramsa igen osv
En annan fraga da jag ända är pa linjen; nu inatt har jag kört första "sova-hela-natten" natten och foljande har hant: da jag rmsat nagra ganger utanfor dorren sa star jag kvar och vantar 1 minut for att sedan borja om, under denna minut verkar det som om de ofta hiner somna sjalva skall jag da dra bekraftelseramsan? Da jag gjorde det sa vackte jag dem sa de borjade grata igen men da jag inte gjorde det sa sov de vidare men da blev de ju utan bekraftelseramsan... De ar inte alls hysteriska eller jatteledsna pa natten, de liksom bara ligger och gnaller i halvvaket tillstand sa redan vid 1a buffen sa blir det tyst men de borjar ju sa fort jag gar ut, da ramsar jag nagra ganger och sedan vantar in. Det kanns som att jag har battre klam pa hur 2a natten skall ga till, det svara har varit att bedoma huruvida jag skall ga in om jag skall ramsa igen osv
-
Gäst
Läs gärna denna tråden: http://www.annawahlgren.com/phpBB2/viewtopic.php?t=504 om hur man bakstegar på ramsan och annat ingripande!
Gu vad häftigt!!! Jag somnade pa soffan (dar jag for tilllfallet sover) och da jag vaknade av deras skrik forstod jag att de nog hallit pa ett tag, bada 2 hade dessutom dragit igang men jag hann inte ens avsluta forsta ramsan forran det var TYST! Alltsa, jag gick inte in till dem eller sa, stod utanfor dorren. Det känns som om de blivit hypnotiserade eller nat. Jag var lite betanksam med det dar att jag har tvillingar, jag ger ju dem alltid samma budskap med ramsan eftersom de sover ihop, den ena kanske e tyst och den andra grater men det verkar ha funkat ända. Min fraga e nar jag kan flytta in till min sang igen? Vi bor an sa lange i en 2a sa de kan tyvarr inte fa eget rum annu (om ett par manader e det flytt).
-
Gäst
Nu har det uppstatt ett litet "problem"; Sara, min ena skrotta, jollrar ofta nagon minut innan hon somnar in, skall jag ramsa da jollret tystnat aven om hon inte har gratit/skrikt? Vid dagens middagslur sa vaknade hon efter ca 30 min och lag och jollrade tills det bara var 10 min kvar av luren (den ar pa 1,5 tim) da somnade hon men lyckades vakna precis kl 14 da jag skulle ga in och vacka dem, jag vackte dem som vanligt (alltsa Sara var ju redan vaken). borde jag ha vantat tills hon somnat om for att vacka henne? Det gjorde jag imorse kl 7 men da gart hon ju... da vackte jag dem 10 over 7 sa att hon hann somna till igen.
-
Gäst
Det funkar!! Nu ar det bara 30 min kvar pa 3e natten och Emma har bara vaknat 1 gang och Sara har sovit hela natten fram till for 1 min sedan da hon borjade jollra. Fattar inte att jag inte tagit tag i detta innan men nu skall jag ur mitt zombietillstand!!
Fortsatter jag nu som innan med ramsan? Skall man ramsa for alltid da de skall sova?
Fortsatter jag nu som innan med ramsan? Skall man ramsa for alltid da de skall sova?
-
Gäst