Profylaxhjälp i östergötland.

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Matve

Profylaxhjälp i östergötland.

Inlägg av Matve »

Hej. Jag är ny här och skulle vilja veta om det finns någon i närheten av Finspång/Norrköping som kan det här med andning.
Innan min förlossning hade jag övat massor men kände mej ändå lite osäker på om jag gjorde rätt, hade skrivit i mitt "storkpapper" till barnmorskan att jag ville ha någon som kunde det här med andning när jag födde, döm om min förvåning när hon som ska hjälpa mej inte alls andas på det sätt jag övat på ur barnaboken, utan puffar lite och sedan säger att jag ska ta i som när jag går på toa :shock:
Så nu känns det som jag vill veta innan nästa gång att det finns någon jag kan bolla tankar och övningar med och kanske träffa och diskutera förlossning med. Varken på MVC eller BVC finns det någon info om den andning som jag vill bli proffs på :lol: Mvh Malin
:heart: :heart: Ellen 050528 37+1 och Anna 080322 37+3 :heart: :heart:
T.P

Inlägg av T.P »

Man tycker ju att profylaxen borde läras ut på mvc av barnmorskan till alla som vill lära sej den :evil: Men tyvärr....
Hur tyckte du din förra förlossning var...kände du dej nöjd med andningen i det stora hela(hade du endast tränat ef barnaboken då???

jag gick nyss en kurs här i gbg..anna wilsbys profylax kurs..kolla upp var dom kurserna finns

mvh t.p
barn födda 04/06/08
Matve

Inlägg av Matve »

Jo jag tyckte faktiskt att förlossningen gick ganska bra trots allt, men det blir ju lite förvirrande när man lärt sig en sorts andning och sen kommer det någon annan när man är som mest koncentrerad och säger att man ska andas helt annorlunda. Ska öva mycket mer till nästa gång och vill därför hitta nån som kan! För säga vad man vill om barnmorskorna här men profylaxandning och avslappning är inget dom slår ett slag för i träffarna innan i alla fall.
Matve

Inlägg av Matve »

Jag kan inte tro att det inte finns en enda människa i närheten av mej som är duktig på detta med andning och avslappning. Är det ingen som känner någon? Jättesynd i så fall. :cry: Håller ändå hoppet uppe. [-o<
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D
Maila till mig, så kan jag skicka en hel del information om vart du kan läsa på om övningarna. Jag har även skrivit av de viktigaste sidorna ur boken "Att föda barn utan smärta" som jag kan maila.
Och så har jag en profylaxförlossning i bagaget, så du får gärna min förlossningsberättelse också.

I övrigt håller jag med T.P, har du möjlighet, gå en kurs!!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Matve

Inlägg av Matve »

Tack Anna för mailet, kommer vara till stor hjälp nästa gång! Kram Malin
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"