8 mån pojk vaknar efter nattning, hjälp!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Fialoppan

8 mån pojk vaknar efter nattning, hjälp!

Inlägg av Fialoppan »

8 mån pigg pojk, sovit bra för det mesta, inte direkt kurad, utan vi har använt oss av standardmodellen o så, o det har gått ganska bra.
Nu har han dock varit sjuk, och häromnatten då han vaknade tog jag upp honom för första gången! :oops: :oops:
Jag vet!!!!!!!!! Jag låg som en krok med honom i sängen, tänkte amma till sömns,men d gick ju åt pipan. Efter lite trassel somnade han iaf i sin säng, nätterna därefter har jag skärpt mig o knappt ens ramsat då han vaknat, han har somnat om lätt utan o skrika upp sig.
Har natt 19.30-700 har somnat, men vaknar gråter ledsen vid ca 20.30....... :cry: Jag har prövat att ramsa o avvakta, gått in snabbt, han har protesterat då jag gått ut m jag har bara ramsat.... men fortf ledsen.....Jag försöker vara övertygande..Usch jag är ledsewn känner mig så dålig som inte kan få honom att vara trygg o sova.
Känns som han har "födelseångest" det lilla hjärtat. Tack för ni finns alla, o Anna Du är vår klippa!!!!
Fialoppan mamma till Albin 050719
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Kära nån, problemet är ditt - du "fastnar" och det är lätt att begripa. Men gör inte det :wink: :!: Det betjänar honom inte :cry:

Varning alltså för överkoncentration, som bara gör honom nervös. Lär dig låta honom vara i fred. Gör andra ljud i huset och var GLAD nör du har med honom att göra :wink: :lol:

Du kan gå in när han sovit i tio minuter (inte tjugo) och kolla att allt står rätt till. Lyfta, lägga rätt, stoppa om, vad du vill. Det märker han inte då.

Svalt, eller rentav kallt, i rummet!
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Kajsa30

Inlägg av Kajsa30 »

hej! Min tjej skriker också vid den tiden men jag gör inget då för jag tror hon gör det i sömnen. Det låter ibland som hon är jätteledsen men så bara slutar det efter nåra minuter, detta händer inte varje kväll men varannan sedan två veckor tillbaka. Tror det hör till åldern 7-9 mån, att det händer så mycket då i utvecklingen mm.
mamma till pojke-01, flicka-03 och flicka-050820 kurad vid 4 m?nader
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"