Kondens i vagnen?!?!

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Renee

Kondens i vagnen?!?!

Inlägg av Renee »

Vi har fått ett problem jag inte i min vildaste fantasi skulle kunnat komma på (och då är jag rätt "duktig" på att räkna ut problem i förväg... :oops: ) - det blir kondens i lillens vagn :shock: :shock: :shock:

När jag igår skulle byta lakan upptäckte jag att det MÖGLAT :shock: :shock: :shock:på den bit som varit vikt runt madrassen och därmed legat mellan madrass och botten. När jag lyfte upp madrassen var det t.o.m. vatten på bottnen!

Kombinationen magläge, svalt sovrum (på gränsen till kallt, men vi sover ju gott av det) och vagn med plastad ryggstödsplatta i i vagnens botten visade sig alltså ge upphov till kondens och gissa vem som nu har en hel FLOCK med vargar som yyyylar att lillen säkert får allergi efter så många timmar (dygn?) med mögel i vagnen :cry:

Suck, ville bara skriva av mig tror jag (japp, det hjälpte också för där sprang åtminstone några vargar iväg!) samt uppmärksamma andra på att hålla koll så ni inte råkar ut för samma sak. Nu ska jag försöka klura ut nån lösning på problemet - har någon något tips är jag väldigt tacksam!
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
Kit

Inlägg av Kit »

:heart: Alla vargar som körs iväg hamnar här hos mig i mitt hägn! :heart: :wink:

Går det inte att ta bort den inplastade ryggstödsplattan? Eller täcka med något som absorberar kondens under madrassen?
Kanske har istället detta härdat lille gossen mot allergi???
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
Renee

Inlägg av Renee »

Å, jag hoppas du har rätt ang härdningen Kit! Vojne, vojne... här går man och är noga med parfymfritt tvättmedel till hans kläder, undviker folksamlingar under hans första levnadsmånader pga diverse rälia smittor samt är glad över att vi bor i ett gammalt och hälsosamt otätt hus byggt av gamla hederliga material - och så låter man (om än helt omedvetet) sin lille guldklimp ligga i en tät galonvagn från 1970 med mögliga lakan som resultat... Redan efter en lur på två timmar hittar man vatten (!!!) under madrassen som numera lyfts ur efter varje lur i väntan på åtgärd.

Åtgärden blir fr.om. morgondagen: det visade sig att en liggkorg till en annan vagn vi har passar precis i den vi har i sovrummet, så snabbt och lätt blir det den nya "sängen" som dessutom enkelt lyfts ur och kan bäras ner till sitt chassi på uteplatsen där han framöver ska få sova daglurar ute! Så nu kan allt bara bli bättre på alla sätt :D
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"