Salva för magen?

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Malin, 3-barnsmor

Salva för magen?

Inlägg av Malin, 3-barnsmor »

Jag har läst i bl.a. Barnaboken att du, Anna W, alltid smorde "gravid-magen" med salva, hela graviditeten igenom?? Vilken salva använde du då?

Inte för att det är aktuellt just nu :wink: , men man vet ju aldrig när det kan behövas........... :lol: :lol:
Flicka född -9809
Pojkar födda -0207 och -0410
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Hej!
Jag är ju inte Anna men smorde in magen med Veledas olja. Kommer inte ihåg riktigt exakt vad den heter. Tror det var "havandeskapsolja". Jag fick inga bristningar men om det berodde på den vet jag inte :-)

/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
father of sons

Inlägg av father of sons »

:lol: Här kommer en till som inte är Anna :D

Första graviditeten använde jag Weledas olja och andra graviditeten använde jag mandelolja. Inga bristningar, mjuk och len!

/ Mamman till sönerna :D
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

En annan anna bara... :wink:

Jag köpte den fetaste kroppskrämen dom hade på BodyShop, någon som luktade kokos.

Fick inga bristningar, smorde morgon och kväll.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Therese

Inlägg av Therese »

Under min första graviditet använde jag oxå en fet kräm från body shop, Africana tror jag den hette, o den var omskriven just i gravida sammanhang. De följande 2 graviditeterna + denna jag är i nu har jag inte använt nåt.

Jag har inga bristningar, o om jag inte minns helt fel, (det var ett tag sedan jag läste på) så är bristningar hormonellt betingat. Alltså nåt som kommer inifrån kroppen själv.
Jag har vänner som även fått lite bristningar under puberteten då kroppen oxå är i hormonell gungning.

Mvh Therése
Jonatans_mamma

Inlägg av Jonatans_mamma »

Hej!

Jag använde ocksa Weledas olja, verkligen toppen, fick inga bristningar alls. Bara att rekommendera alltsa!

Kram Malin
Stolt mamma till Jonatan, en härlig 7-sovare född 29 aug 2005 (kurad mars 2005) och SM-lillebror Isak, född 26 feb 2008 (kurad aug 2008)
och minibror Linus, född 14 mars 2013
Malin, 3-barnsmor

Inlägg av Malin, 3-barnsmor »

Tack ska ni ha för alla svar! :lol: :lol:

Missförstå mig rätt :oops: :oops: , jag menade ju inte att bara att allas vår kära Anna W skulle svara :oops: :oops: , som ni säkert förstår. Jag fick idén via barnaboken, på den vägen är det..... :oops:

Tack än en gång. Nu vet jag till nästa gång! :wink: :lol: :lol:
Flicka född -9809
Pojkar födda -0207 och -0410
AnnaO

Inlägg av AnnaO »

:D Måste bara hänga på, lite sent, förstås...

Jag använde bl.a Weledas havandeskapsolja alla tre graviditeterna igenom 8) .....OCH JAG ÄR FULL MED STRIMMOR!! :lol:

Håller med om att det verkar vara hormonellt betingat, för vikten är det INTE!

Min ena syster gick upp 30 kilo och smorde sig aldrig, har inte en enda strimma :shock: Min andra syster gick upp 6 kilo och är helt randig :roll:
Jag var ett mellanting, gick upp ca 13 kilo och smort mig, ser ändå ut som en tiger :roll: :lol:

Kram Anna
Mamma till tre, Melanie aug -99, Vincent juli -01 och lillan Daniella född 16/9-05.
Fridolin

Inlägg av Fridolin »

De flesta verkar eniga om att det är mest hormonellt betingat. Men det är klart att om magen växer fort och skinnet är torrt och "ostretchigt" gör det naturligtvis inte saken bättre.

Jag har faktiskt ett jättebra tips! Marja Entrich vetegroddsolja. Helt biologisk och ekologisk och doftar underbart. (för övrigt helt outstanding i baby-vård. Den har jag använt som riktig allround-olja. Att ha i skötväskan vid blöjbyte, smörjer torra små armar och i badvattnet får man en skön insmord liten parvel)

Som gravid igen tycker jag ialla fall att det är skönt om inte annat att smörja magen. Det kliar och drar emellanåt och det känns bra att vara mjuk och len.

:idea: :wink: Oljan (och andra ME-produkter) går utmärkt att köpa av mig om man vill eftersom jag faktiskt är återförsäljare. Maila gärna om ni vill.
Stolt mamma till fyra flickor och en pojke. 03, 04, 06, 08 och 10
AnnaO

Inlägg av AnnaO »

:D Jo, det håller jag med om, jag glömde att säga det. :D

Mina magar kliar jättemycket och då är det skönt att smörja, även om det inte påverkar strimmorna mycket 8)
Mamma till tre, Melanie aug -99, Vincent juli -01 och lillan Daniella född 16/9-05.
Viso

Inlägg av Viso »

Nästan ingen smörjning och ändå inga strimmor. Fast det är skönt att smörja, även om det inte verkar påverka strimmorna.
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"