Inte för att det är aktuellt just nu
Salva för magen?
-
Malin, 3-barnsmor
Salva för magen?
Jag har läst i bl.a. Barnaboken att du, Anna W, alltid smorde "gravid-magen" med salva, hela graviditeten igenom?? Vilken salva använde du då?
, men man vet ju aldrig när det kan behövas...........

Flicka född -9809
Pojkar födda -0207 och -0410
Pojkar födda -0207 och -0410
-
father of sons
-
Therese
Under min första graviditet använde jag oxå en fet kräm från body shop, Africana tror jag den hette, o den var omskriven just i gravida sammanhang. De följande 2 graviditeterna + denna jag är i nu har jag inte använt nåt.
Jag har inga bristningar, o om jag inte minns helt fel, (det var ett tag sedan jag läste på) så är bristningar hormonellt betingat. Alltså nåt som kommer inifrån kroppen själv.
Jag har vänner som även fått lite bristningar under puberteten då kroppen oxå är i hormonell gungning.
Mvh Therése
Jag har inga bristningar, o om jag inte minns helt fel, (det var ett tag sedan jag läste på) så är bristningar hormonellt betingat. Alltså nåt som kommer inifrån kroppen själv.
Jag har vänner som även fått lite bristningar under puberteten då kroppen oxå är i hormonell gungning.
Mvh Therése
-
Jonatans_mamma
-
Malin, 3-barnsmor
Jag använde bl.a Weledas havandeskapsolja alla tre graviditeterna igenom 8) .....OCH JAG ÄR FULL MED STRIMMOR!!
Håller med om att det verkar vara hormonellt betingat, för vikten är det INTE!
Min ena syster gick upp 30 kilo och smorde sig aldrig, har inte en enda strimma
Jag var ett mellanting, gick upp ca 13 kilo och smort mig, ser ändå ut som en tiger
Kram Anna
Mamma till tre, Melanie aug -99, Vincent juli -01 och lillan Daniella född 16/9-05.
De flesta verkar eniga om att det är mest hormonellt betingat. Men det är klart att om magen växer fort och skinnet är torrt och "ostretchigt" gör det naturligtvis inte saken bättre.
Jag har faktiskt ett jättebra tips! Marja Entrich vetegroddsolja. Helt biologisk och ekologisk och doftar underbart. (för övrigt helt outstanding i baby-vård. Den har jag använt som riktig allround-olja. Att ha i skötväskan vid blöjbyte, smörjer torra små armar och i badvattnet får man en skön insmord liten parvel)
Som gravid igen tycker jag ialla fall att det är skönt om inte annat att smörja magen. Det kliar och drar emellanåt och det känns bra att vara mjuk och len.
Oljan (och andra ME-produkter) går utmärkt att köpa av mig om man vill eftersom jag faktiskt är återförsäljare. Maila gärna om ni vill.
Jag har faktiskt ett jättebra tips! Marja Entrich vetegroddsolja. Helt biologisk och ekologisk och doftar underbart. (för övrigt helt outstanding i baby-vård. Den har jag använt som riktig allround-olja. Att ha i skötväskan vid blöjbyte, smörjer torra små armar och i badvattnet får man en skön insmord liten parvel)
Som gravid igen tycker jag ialla fall att det är skönt om inte annat att smörja magen. Det kliar och drar emellanåt och det känns bra att vara mjuk och len.
Stolt mamma till fyra flickor och en pojke. 03, 04, 06, 08 och 10