Nu frågar jag igen dumma frågor
Vi har bestämt oss för att köra Anna Wahlgrens kur för min yngsta son (8 månader)
Igår läste jag och min sambo igenom kuren och jag måste säga att det är första gången på länge jag känt hopp med att få tillbaka min natt.
Idag är egentligen första dagen jag tänkt att vi skulle börja med kuren, men jag har ett par frågor. Det är nu jag känner mig extremt korkad...
Ska man buffa barnet på dagen också? Eller det är bara nattid?Jag har aldrig lyckats få min son att somna utan att jag gungar honom som en galning och "puffar" honom på rumpan (en sorts buffning.. O:) ) Känns konstigt att jag ska lyckas utan gungningen. Men vore skönt om han klarade att somna själv på dagen också
Igår när jag la min son så tänkte jag buffa honom när han vaknade på natten. Första gången vaknade han 03.30 och jag buffade honom i ett par minuter och så somnade han om!!!
Men när han vaknade klockan 04.05 var det inte så lätt. Jag når inte ner ordentligt för att kunna buffa under en längre stund. Efter 10 minuter fick jag verkligen jätteont i ryggen. Min sambo tog över, men han har en ryggskada som började göra sig påmind. Vi turades om att buffa så gott det gick, men det var oerhört tungt och påfrestande för ryggen. Att höja sängbottnen är inte aktuellt, för min son har visat intresse för att krypa och jag är rädd att han kanske lyckas komma över kanten...
I 65 minuter gallskrek min son och jag var på väg att ge upp flera gånger, men hade bestämt mig att inte ta upp honom. Vill inte förstöra det jag bestämt mig för nu angående kuren. Till slut somnade han, vi strök min son över ryggen på slutet för det kunde vi göra genom spjällsängens sida på ett mindre ansträngt vis. Vi tror att vår son skrek sig trött.
Hur gör/gjorde ni andra som buffar på natten under en längre stund?
Idag har jag väckt min son klockan 8, för jag har gjort upp ett schema. Vi väckte honom enligt Annas råd och han bara log, men hjälp så yrvaken han var. Första gången jag sett honom så trött. Kunde inte låta bli att skratta och då skrattade min son också
Tack för att du orkade läsa mitt inlägg, hoppas nu att någon kan komma med lite tips till mig.
Tack till dig med Anna Wahlgren, du har verkligen fått oss att tro på att vi kan vinna tillbaka vår nattsömn!!
Förlåt om det är rörigt skrivet..men jag känner mig lite virrig 8-[