Lappa galonbyxor?
Lappa galonbyxor?
Måste ju bara undra: när man köper regnkläder får man ju med några extra små lappar att laga eventuellt kommande hål med. Hur gör man då, man kan väl inte sy i galontyg, eller
Jag tänker mig att då syr man ju in nya små hål direkt... Eller ska man limma på något sätt
Är det någon som vet 
Ambra
storebror feb 01
lillen aug 05
storebror feb 01
lillen aug 05
-
Katarina-Mamma duracell
- Kontakt:
-
Katarina-Mamma duracell
- Kontakt:
Silvertejp är universalmedlet här hemma! ALLT kan fixas med silvertejp. Min käre make hade tejpat upp sina gardiner i ungkarlslägenheten med silvertejp...
Dämpar högljudda leksaker, håller fast batteriluckor på allehanda tekniska prylar, det går tom bra att tejpa upp byxor med om fållen trillar ned och symaskinen har lagt av!
Dämpar högljudda leksaker, håller fast batteriluckor på allehanda tekniska prylar, det går tom bra att tejpa upp byxor med om fållen trillar ned och symaskinen har lagt av!
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Lilla Skrattungen 050731
-
Katarina-Mamma duracell
- Kontakt:
om man vill fålla upp byxorna så kan man ju alltid ha fållband hemma, blir inte lika kladdigt på byxorna efter tvätt som silvertejpen blir. Bara att sätta mellan fållen och stryka ihop, så håller det, då behövs ingen symaskin,

Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna
blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Jo, jag har oxå upptäckt fållbanden numera
. Jag använder sällan symaskinen numera när jag ska fixa nya gardiner. Köper panellängder på metervara, stryker på fållband på de korta sidorna och, VIPS, så har man en ny, snygg kappa att hänga upp!
Silvertejp är väl mer typ jättenödlösning...
Silvertejp är väl mer typ jättenödlösning...
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Lilla Skrattungen 050731