Tidiga mornar vi också....

Skriv svar
Kristin

Tidiga mornar vi också....

Inlägg av Kristin »

Hej!

Har läst lite om tidiga mornar och vill bara stämma av lite:

:arrow: jag skall sätta upp ett svart skynke för fönstret så att det blir så mörkt det bara går. Just nu "sipprar" det fram ljus kring rullgardinen.

Plutten vaknar alltså alltifrån 05.40 (men det har hänt EN gång och då vaknade han nog av en dröm eller nå´t för han vaknade med ett gallskrik) till 06.30. Vi har morgon 07.00 (länge hade vi 07.15 och fick t o m väcka honom, men det har ändrats sedan en tid tillbaka). Imorse vaknade han 06.10 :evil:.

Han är lite märklig :D för han gnäller, jämrar sig oftast. Däremellan kan det komma "mamma", "pappa" eller buuuuuu, daaaaaa (hemskt sött faktiskt). Dock är det oftast ett gnäll-liknande ljud. Tidigare kunde han ligga kvar länge i sängen, men om vi inte gör "något" "går han igång" om ni förstår vad jag menar.

Vi försöker hålla ut till 06.45, men det är SVÅRT! Jag vet hur viktigt det är med tiderna och ändå faller jag.....

Det här med ramsan; när skall vi ramsa? Så fort han vaknar första gången? Och skall vi bara ramsa en omgång? HUR skall röstläget vara?

Jag hoppas ju att skynket skall hjälpa oss, men om inte så är det väl ramsan som gäller? Är inte riktigt van vid detta. Han är ju en sk säker sovare....

Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
lenaliten

Hej

Inlägg av lenaliten »

Vi har lite samma problem (se tråden om Tidiga mornar i en månad nu) och det verkar det vara många som har nu.
Vi har satt upp ett svart skynke utöver mörkläggning för att hindra sipprande ljus. Det verkar hjälpa oss.

Angående morgonen när han vaknar tidigt skulle jag pangramsa och det med en glad mjuk men bestämd röst som säger: din morgon är inte kommen ännu, somna om nu! Han kommer troligen bli lite småarg men avvakta avvakta! Hans klagan kommer så småningom att tonas ut. Blir han riktigt ilsk eller ledsen får han en påminnelse och då med bestämdare röst. Det viktigaste tror jag är pangramsan som ska komma omedelbart här han börjar hojta. Ingen tvekan öht. Han vaknar, kan inte ta hand om det själv, då ska ni ta kommandot. Punkt. :wink:

//Lena
Wilma 030627 (SHN 040109)
Emma 050519 (SHN 060105)
Hj?lpt kurat systerson 0408
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"