Min träning - hur göra med sovschemat?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Kristin

Min träning - hur göra med sovschemat?

Inlägg av Kristin »

Hej!

Jag sitter och försöker få till min träning nu när sambon är bortrest i 2 veckor. Måste bara komma igång nu (OBS! Detta är inte ett nyårslöfte... :) ). Jag har tur som går till ett gym med barnpassning :thumbsup: , men det skall ju fungera med pluttens schema också....

Jag får inte riktigt till det att passa 100%. Det gäller ju att pricka in pass jag gillar med öppettiderna för barnpassningen och pluttens mat & sovschema..hm..... För EN gångs skull önskar jag att plutten kunde ha längre vakenperioder :wink:. Det är ju inte sådan lång tid mellan dem.

Vissa pass fungerar bra. Då kan jag låta plutten somna in i vagnen innan passet och så ställer jag in vagnen på barnpassningen, men ett pass börjar 11.00 och plutten börjar sova långluren 11.30... Just det här passet är ett pass för mammor (& pappor??) som har barn innan-pluttarna-kan-krypa-åldern så det är ok att ta med lillen in i salen. Tycker ni att det är bättre än att lämna till barnpassningen? Han kanske lättare håller sig vaken då? Men om han är jättetrött redan 11.15 så går ju inte det... ](*,) . Vet inte om jag är så sugen på att låta personalen lägga honom för att sova.

Uahhhhhhhhhhhh vilka västerlandsproblem eller hur???? ](*,) :oops: .

Jag VILL träna, men lillens schema "hindrar" mig........ :oops:

Normalt sett byter ju hans pappa av mig men han är ju som sagt var bortrest. Vi har inga barnvakter som kan rycka in för detta ändamål.

Hur gör ni?

Kram
En träningssugen mamma
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
HelBoB
Kontakt:

Inlägg av HelBoB »

JAg brukar satsa på träning i maskinerna, det är lättare att anpassa till barnpassningen. Kanske inte vad du vill göra, men ett alternativ nu när du inte har barnvakt...
/Helena
Mamma till lilla damen Veronica 2002-03-29 och
lillfr?ken Rebecka 2004-06-05

B?rjade kuren p? minstingen den 6/12!!!
JH

Inlägg av JH »

Kan du inte promenera (power walk är JÄTTEbra, och fullt möjligt att göra med barnavagn! :D ) och köra nåt styrkepass hemma under dessa två veckor om det är så svårt att få till det?
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Kristin

Inlägg av Kristin »

Tack för era förslag :D . Är dock väldigt petig när det gäller träning så styrketräning är inte att tänka på och promenera gör jag varje dag...

Ni FÅR tycka illa om mig :wink: !

Plutten får nog vänta en halvtimme på långluren ändå 8-[ .....Går det inte så har jag lärt mig något :roll: .

Natti natti

Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Lena

Inlägg av Lena »

Tjena! Förstår att du vill träna. Tycker själv det är himla roligt och avkopplande! Du har ju fått ett par bra förslag här redan men jag gör ett inlägg också.

Vill säga att det går väldigt bra att jogga med vanlig barnvagn; håll en hand på styret så att du har den andra fri att vifta med, efter ett tag blir man rätt snitsig på att styra med en hand, men i skarpare kurvor är det bara att lägga sig mitt bakom vagnen och ratta med bägge händerna. Vet inte hur mkt du tränat din bäckenbotten, men om du joggar med mjuka steg är det ingen fara.

Jag blev väldigt inspirerad av en barnmorska som arrangerade barnvagnsgympa utomhus i höstas. Du kan lägga in lite stationsträning på några parkbänkar och gräsytor, t ex situps i olika varianter, armhävningar, sitta mot vägg i 90 graders vinkel i knäna, etc. Då får du och plutten frisk luft dessutom. Kan ju funka en begränsad tid som två veckor även om det inte är lika kul i längden kanske, eftersom det inte är lika socialt som att gå på gym.

Själv kör jag styrketräning tre kvällar i veckan när tösen sover sin kvällslur hemma, eller under fm-luren på helgerna (får inte ta med barn till det gymmet tyvärr). Sen när jag kommit hem drar sambon iväg till samma gym :) Dessutom joggar jag en kort sväng en dag i veckan och klättrar en dag i veckan. När det inte är jul och förkylning det vill säga... längtar!

/Lena
Mamma till två ljuvliga tjejer: Tuva (född 26 juli -04) och Myra (född 10 juli -06)
(standardmodellade från tre veckors ålder resp från start) :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"