Vakenchocken!

Guldkorn att inspireras och lära av
Gäst

Vakenchocken!

Inlägg av Gäst »

:D Självklart så måste barnen lära sig hur Livet går till - hur man gör här i världen. Så idag har de mina fått lärdomar och vägar visade tills de storknade :shock: !

:idea: Alltså, de är ju stora nog för att lära sig hur man Melodifestivalar :-({|= ! Så vi har laddat i en vecka med att berätta hur man gör. Man ska ju förbereda dem :!:
:arrow: Man äter pizza.
:arrow: Man äter chips.
:arrow: Man dricker Coca Cola.
:arrow: Man tjoar.
:arrow: Man kommenterar.
:arrow: Man är definitivt uppe tills vinnaren är korad!

:D De har varit i Melodifestivalextas hela dagen och när firandet drog igång med pizza och Coca Cola =P~ till Bolibompa så gick de verkligen igång! Snacka sockertoppade :P :thumbsup: ! Sedan var det dästhet och paus till dess att Melodifestivalen började kl 20. Då var det ostbågar och chips som fick abstnensen efter sockerchocken att förbytas till ny topp :D ! De dansade och sjöng som de tokar de är (mamma också :roll: :oops: ) men efter Rednex började de krokna. En efter en. Jag försökte piska upp stämningen med mer Coca Cola och sång men de orkade inte mer - HALLÅ :shock: ! Dagens ungdom :roll: . De började fråga om man var tvungen att vara upp tills det var slut :roll: :shock: :evil: . Då var det nära en förvisning ska jag säga :evil: :!: . Men - det finns ingen TV på deras rum så jag deklarerade att så är det bara [-( - är det Melodifestival så måste man vara uppe :!: Inte mycket att göra åt - alltså :P . Så de la sig i många olika ställningar både här och där och faktum är att de klarade det :-({|= \:D/ =D> ! De höll ögonen öppna till Carola vrålat klart (minstingen orkade tom dansa och vifta med gosefilten i kapp med CArolas kläder :lol: ) och sedan sa jag att NU får man lägga sig. Nu när Pekka sagt hej då. De lommade uppför trappan (nu kommer jag på att de inte borstat tänderna - efter allt socker :shock: :oops: :shock: ) och sa att det var kul med Melodifestivalen och att de kunde det nu O:) 8-[ . Så bra sa jag :P och pussade dem god natt :heart: !
father of sons

Inlägg av father of sons »

:lol: :thumbsup:

Men man kan ju inte låta bli att undra...

Vann rätt låt :?: :?: :?:

:D
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

:lol: Du är för härlig Maria och lka härliga barn verkar du ha. "Tack mamma nu kan vi det här, får vi gå och lägga oss nu" Men jag håller med dig ska man lära sig livet så ska man och till livet hör melodifestivalandet. Tyvärr måste jag meddela att jag själv inte höö måttet ikväll utan kroknande innan omröstningen men efter sista låten i alla fall.
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Barnen tyckte att rätt låt vann - Carola är urklippt och upphängd på kylskåpet :roll: :lol: . Det är väl ok - men jag sa till flickan att hon ska hålla ett öga på Martiiiiiiin - lite åldersskillnad gör ju inget :!: . Annars får väl jag offra mig :P =P~ :lol: .

:evil: liw - jag trodde faktiskt mer om dig och din person än det du skriver :evil: Du är varmt välkommen till Mammutborgen till den stora finalen - då kommer mina barn att undervisa dig i festivalandets ädla konst :thumbsup: :lol: :!:
Sagomamma
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

:lol: :shock: :lol:

Du ÄR knäpp :!: :wink: :lol:

Fast aj löööv you ändå :heart: :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:P :lol: :heart: Löööv jo mä - av samma anledning! HA! :lol:
br

Inlägg av br »

Låter som om "Mammuts place" är stället man ska vara och fira melodifestival! :D
Måste nog erkänna att jag inte är så bra på det :oops: (egentligen inte så intresserad :shock: ) men det låter ju kul och jag kommer ihåg dillchipsen jag fick när jag var liten!
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:shock: Intresserad? Nej, det behöver man inte vara. Man kan vara lika intresserad av melodifestivalen som av att dammsuga - det gäller kampen för överlevnad :!: :lol:

:thumbsup: Minnet av dillchipsen är ju ett bevis på att dina föräldrar gjorde sitt bästa i att få dig att inse detta! :lol:
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

:evil: liw - jag trodde faktiskt mer om dig och din person än det du skriver :evil: Du är varmt välkommen till Mammutborgen till den stora finalen - då kommer mina barn att undervisa dig i festivalandets ädla konst :thumbsup: :lol: :!:[/quote]

Ja det var tur att jag inte gjorde ngt försök att undervisa mina barn i melodifestivalande i år... Tackar för inbjudan, det skulle nog behövas så att jag vet hur man gör när det är dags för mig att föra traditionerna vidare. ;-) :D
Linda
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:thumbsup: Öva på! Även på quote.... :wink: :lol:
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

Mammut Maria skrev::thumbsup: Öva på! Även på quote.... :wink: :lol:
:lol: :lol: OJ vad fel det blev, men titta jag kan!
Linda
Gäst

Inlägg av Gäst »

:thumbsup: =D>
br

Inlägg av br »

Dotter född 11/12-00
br

Inlägg av br »

hm, jag har visst försökt mig på att "qouta" utan ngt vidare resultat. kan inte det heller :cry: Fast jag har hängt på detta forum så länge.... :cry:
Det är visst några saker på "attlärasiglistan" :?

Fast jag kan infoga länkar iallafall :D
Dotter född 11/12-00
Kit

Inlägg av Kit »

br skrev:hm, jag har visst försökt mig på att "qouta" utan ngt vidare resultat. kan inte det heller :cry: Fast jag har hängt på detta forum så länge.... :cry:
Det är visst några saker på "attlärasiglistan" :?

Fast jag kan infoga länkar iallafall :D
Ja, du är både suverän och snabb på att länka, man skulle kunna säga att du är suveränt snabb! Så här quotar du:

:arrow: Du finner ett inlägg med en eller två meningar, som du absolut vill citera och ha med i ditt svarsinlägg, ja? Då klickar du i den lilla rutan uppe till höger, som säger "quote", i det inlägg som du vill citera, ja?

:arrow: Nu har du framför dig den där lilla begränsade rutan som du alltid har framför dig närhelst du ska skriva ett inlägg, ja?
Du vet ju hur man raderar text, javisst? Alltså raderar du allt, som du INTE vill citera och blottlägger just den där meningen, MEEEEN, var noga med att lämna kvar det som står SIST i texten, nämligen

[/quote]

samt det som står ALLRA FÖRST i texten, nämligen
kit skrev:

Nu skriver du ditt svarsinlägg antingen EFTER eller om du så vill FÖRE det quotade och klickar på Submit! Volia!
Printa nu ut detta och klistra i pannan, eh, på datorn!!!! :lol:

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"