Min lilla tjej har hunnit bli 2 år och 3 månader och vi sover (peppar, peppar) hela nätterna tack vare underbara Anna
Vi har bokat en utlandsresa 1 vecka. Vi har bokat en två rumslägenhet (kök/vardagsrum + sovrum) så att Vilma kan somna själv och vi kan vara uppe en stund till (hon är VÄLDIGT lättväckt
Det jag "oroar" mig för är
1. Hur gör man "bäcksvart" i ett rum på Cypern där solen går upp i ottan?
2. Hur gör vi bäst på morgonen då hon vaknar och ser oss ligga där, hon har ju aldrig sovit med oss vad hon själv kan minnas (fick eget rum vid 6 månader) hon är väldigt talför så hon kommer garanterat börja snacka med oss.
Nu när vi är hemma och hon vaknar före "väckning" 07,30 så sitter hon tyst och pular i sängen. Jag är rädd att om hon nu vaknar tidigt på Cypern och ser oss så kommer hon att vilja komma upp. Kan detta ställa till problem även då vi kommer hem tro?!
Vi har aldrig använt ramsa mer än när vi sagt godnatt sen har det inte behövts och att börja med det nu känns lite sent.
Hur gör ni andra när ni reser? Vi har flera gånger tänkt åka på en hotell weekend men vet inte hur det ska fungera rent praktiskt. Vilma är ju van att vi säger godnatt och går ut och stänger dörren sen somnar hon i lugn och ro. Vi kan ju inte gärna sitta i hotellkorridoren tills det är dags att gå att sova
Tacksam för svar /Anna