Vad märkligt det är att man inte är här nånting när allting funkar, men så fort det dyker upp problem så är man tillbaka!
Vi har kört kuren på vår lilla 15 månaders-Wille och det har funkat bra, kurade i aug -05. Nu till frågan: Direkt när vi kurade så var vi hårda på tider, dvs väckte honom på morgonen om han sov längre än till 07 (han har natt 19-07) o var allmänt noga med tiderna. Sen kring ettårsdagen så la vi om så han bara sov en gång om dagen, vilket oxå funkade jättebra. Tidigare så fick man gå promenad med honom i vagnen i en kvart o sen sov han bara en halvtimme uppdelat på två gånger. Nu när han sover en gång om dagen så sover han 1,5 h o det känns lagomt tycker jag. Hursomhelst så när vi la om till det här så började han sova längre på morgonen, det hände ofta att han sov till åtta o då väckte vi inte honom utan han fick sova klart tills han vaknade. Vilket då var jätteskönt, tyckte man, vi fick ju lite sovmorgon. Nu har Wille iallafall börjat vakna tidigare o tidigare, ibland vaknar han halv sex-sex o sen somnar han inte om. Det är sällan som han är riktigt ledsen, men han ligger o gnölar lite, pratar lite om vartannat. Vi har försökt att inte ta upp honom före sju, men ibland så lessnar han ju o gråter riktigt, så då har vi tagit upp honom. Vi har aldrig använt nån ramsa på morgonen (förutom under första tiden med kuren när vargtimman strulade, men inte sen dess.)Det som är problemet nu är att han blir så himla trött på förmiddagarna, innan lunch o sovningen mitt på dagen. Har vi gjort bort oss helt o hållet som inte väckte honom o höll stenhårt på tiderna 19-07 när han sov lite längre? Hur ska vi göra nu för att han ska sova bättre? Det känns som att han inte sover tillräckligt mycket nu. Ska vi börja med att ramsa igen? Ska oxå nämna att jag inte tycker att ramsan har funkat speciellt bra förut, vid kriser...
Vore tacksam för hjälp (som alltid)!
Marita
mamma till Wille, född 041217, kurad i aug -05