Hej allihop!
Jag använder INTE sköljmedel. Vare sig det är allergitestat eller ej. Sköljmedel blandas i det allra sista tvättvattnet och stannar alltså kvar i textilierna eter att man tvättat klart. Jag anser att det är helt onödiga kemikalier som ligger närmast huden och tycker man kan begränsa användningen till endast mycket behövande textil (har ingen sån själv) typ hyperelektriska fleecefiltar, sexiga nattlinnen i silke eller banlon-polos, etc. Jag hoppas för era barns skull att de inte har kläder av den karaktären

. Detta är min åsikt men så är jag ju uppväxt i norrbotten också och tycker att riktigt rena kläder ska riva mot kroppen!
Har man allergiska barn ska man absolut och tveklöst undvika sköljmedel, likväl som flytande tvål då även det är mycket mer aggressivt än hårdtvål.
Sagomamma: Vissa saker framgår med all önskvärd tydlighet är jag rädd

(vissa ränder går aldrig ur och somliga saker går ej dölja), men här på forumet är jag mamma. (Kan inte låta bli att klåfingra om jag blir för retad bara, torris bebis i förskt minne..... 8) )
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!