Hej alla!
Efter att ha varit gravid och ammat i flera år, ska jag skicka iväg familjen nästa helg, och ha "tjejerna" hemma på vinlotteri! Problemet är att jag inte har EN ANING om vad jag ska bjuda på för mat. Tänkte be om lite tips! Det ska inte vara för matigt, ex. stek och potatis, men inte heller bara ostbricka... Vi måste ju ha nåt´ till drycken... Har ni förslag? Tack isåfall!
Kram Mia
jag ska ha vinlotteri...
jag ska ha vinlotteri...
Re: jag ska ha vinlotteri...
Hej
St Maria har påsar med kryddblandnig thai eller varför inte indiskt, nytt och spännande lite Anna inspererat
, det finns massa goda att välja mellan
chicken tikka
tikka masala m fl
kryddblandnig för riset
nanbröd
ha gärna lite youghurt för att dämpa hettan
Ett litet tips , hoppas ni får en supertrevlig kväll!!
//N
St Maria har påsar med kryddblandnig thai eller varför inte indiskt, nytt och spännande lite Anna inspererat
Ett litet tips , hoppas ni får en supertrevlig kväll!!
//N
Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
Italienskt plock är min favorit.
Kan innehålla bara kalla rätter, men även lite små varma pajer eller smaksatta bullar.
Inlagda oliver, ost, parmaskinka, kronärtskockor, vitlök, ruccula. soltorkade tomater, ciabatta och frukt. Gott och snyggt!
En halvvarm sallad är också gott.
Utgå från ruccula och pasta och blanda ihop ovanstående ingredienser och ta varm grillad kyckling i. Servera med ciabatta och ost.
Hungrig....
/LO
Kan innehålla bara kalla rätter, men även lite små varma pajer eller smaksatta bullar.
Inlagda oliver, ost, parmaskinka, kronärtskockor, vitlök, ruccula. soltorkade tomater, ciabatta och frukt. Gott och snyggt!
En halvvarm sallad är också gott.
Utgå från ruccula och pasta och blanda ihop ovanstående ingredienser och ta varm grillad kyckling i. Servera med ciabatta och ost.
Hungrig....
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
inget speciellt tips men för ett år sedan flyttade vi till USA. Och här är det verkligen populärt med knytkalas!! Perfekt! Alla tar med sin sin favoriträtt! Som värdinna ´kan man organisera lite så att inte alla tar med pecannötpaj
. Jag har varit p åmånga middagar här där det varit knytis och det är så kul och enkelt för den som håller i det!
Jag ska definitivt ta med mig denna vana när jag flyttar tillbaka till Sverige.
Själv är jag förtjus i pastasallad med fetaost, avocado, rödlök eller vad som passar! Till det man man ha både kallt elller varmt kött eller varför inte fisk eller fiskspett!
ps det som brukar hända när man har knytis är dessutom att _alla_ tar med sig ganska mycket vin! här är 1,5 liter flaskor poppis sp det brukar bli en del såna...
Jag ska definitivt ta med mig denna vana när jag flyttar tillbaka till Sverige.
Själv är jag förtjus i pastasallad med fetaost, avocado, rödlök eller vad som passar! Till det man man ha både kallt elller varmt kött eller varför inte fisk eller fiskspett!
ps det som brukar hända när man har knytis är dessutom att _alla_ tar med sig ganska mycket vin! här är 1,5 liter flaskor poppis sp det brukar bli en del såna...
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Här kommer ett tips som du kan ha som förrätt eller som sen vickning till något gott rödvin.
Ta en gurka, dela den i fyra till fem delar beroende på hur lång den är, klyv bitarna, skär bort kärnhuset. Lägg bitarna med skalsidan nedåt i en ungsfast form.
Blanda Fetaost med creme fraiche och tillsätt vitlök efter smak. Det är lite svårt att säga exakt mängd men blandningen ska vara ganska tjock och trög. Klicka blandningen på gurkbitarna. In i ugnen med hela härligheten på 225 grader tills de är gyllenbruna.
Var försiktiga när ni äter för gurkan blir ruskigt varm. Det låter kanske inte så gott men gillar man Fetaost och vitlök så är man såld när man provat dessa gurkor.
Hälsn Susan
Ta en gurka, dela den i fyra till fem delar beroende på hur lång den är, klyv bitarna, skär bort kärnhuset. Lägg bitarna med skalsidan nedåt i en ungsfast form.
Blanda Fetaost med creme fraiche och tillsätt vitlök efter smak. Det är lite svårt att säga exakt mängd men blandningen ska vara ganska tjock och trög. Klicka blandningen på gurkbitarna. In i ugnen med hela härligheten på 225 grader tills de är gyllenbruna.
Var försiktiga när ni äter för gurkan blir ruskigt varm. Det låter kanske inte så gott men gillar man Fetaost och vitlök så är man såld när man provat dessa gurkor.
Hälsn Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Hej hej!
Min favvo när jag har ett gäng som kommer på besök är kyckling med couscoussallad till!
Länkar receptet. Det är enkelt eftersom kycklingen sköter sig själv i ugnen och couscous bara tar några minuter att göra!
Kram Tessan
http://www.arla.se/Default.aspx?id=17653&RecipeID=14376
Min favvo när jag har ett gäng som kommer på besök är kyckling med couscoussallad till!
Länkar receptet. Det är enkelt eftersom kycklingen sköter sig själv i ugnen och couscous bara tar några minuter att göra!
Kram Tessan
http://www.arla.se/Default.aspx?id=17653&RecipeID=14376
Hörni, tack allihopa!
Jaaaaa, jag somskulle parta ordentligt, dricka både vin och bål och gärna dansa på borden framåt småtimmarna \:D/ efter att ha avnjutit en läcker måltid med Er hjälp
... det får nog bli cola och isvatten... för idag fick jag veta att jag har en liten i magen
Har redan bjudit "flickorna", så det går inte att backa... Men vem har sagt att man inte kan ha roligt utan sprit
Börjar bli van nu...
Ska ta och kolla igenom era förslag lite mer ingående nu!
Tack igen!
Mia
Jaaaaa, jag somskulle parta ordentligt, dricka både vin och bål och gärna dansa på borden framåt småtimmarna \:D/ efter att ha avnjutit en läcker måltid med Er hjälp
Ska ta och kolla igenom era förslag lite mer ingående nu!
Tack igen!