Olycka vid kejsarsnitt

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Myra

Olycka vid kejsarsnitt

Inlägg av Myra »

Hej. När min dotter föddes mha kejsarsnitt i sept 05 så blev hon "snittad" i pannan, precis ovanför ögat....Det blev ganska djupt och fick sys med tre stygn omedelbart. Allt gick ju bra men jag har aldrig hört talas om att det kan hända. Tydligen var hinnan väldigt väldigt tunn så de trodde att de såg blodkärl men det var hennes hårstrån. Någon som varit med om ngt liknande?

/Myra
Mamma till Joel född 0205 och Johanna född 0509
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Å, min stora kärlek, för evigheter sedan, hade ett ärr rakt över kinden och har än. Efter kejsarsnittet :shock:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Sussi

Inlägg av Sussi »

Samma sak hände för en kompis lille son när han föddes. Han har ett ärr på kinden...
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Systersonen, fast det var tydligen i skalpen, så där syns inget! :shock:
Annelie H

Inlägg av Annelie H »

Det hände min dotter då hon förlöstes under katastrofsnitt. Vid tinningen, jättenära ögat..Hon har ett långt vackert ärr som hon är jättestolt över och som hon kopplar i hop med mig då jag har ett desto fulare ärr från naveln och ned men som jag är SKITSTOLT över...hehe
Oerhört stolt mamma till tre "stora små gullungar"
-93 -95 -02 (samma pappa) (skratt)
Myra

Inlägg av Myra »

Hej alla! Det verkar som att det är fler som blivit drabbade, jag hade bara aldrig hört talas om att det kunde hända....jag trodde att ärret skulle växa bort så att säga men av era svar att döma får hon nog leva med ett ärr i pannan. Men det är ju inte så farligt, värre saker kan man ju få leva med. :roll: Det här tog precis ovanför ögonbrynet i tinningen/pannan. Jag tänker ofta på att det var en otrolig tur att det inte tog längre ned..i ögat, det hade varit hemskt. Tack för era svar.
/Myra
Mamma till Joel född 0205 och Johanna född 0509
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"