Hej. När min dotter föddes mha kejsarsnitt i sept 05 så blev hon "snittad" i pannan, precis ovanför ögat....Det blev ganska djupt och fick sys med tre stygn omedelbart. Allt gick ju bra men jag har aldrig hört talas om att det kan hända. Tydligen var hinnan väldigt väldigt tunn så de trodde att de såg blodkärl men det var hennes hårstrån. Någon som varit med om ngt liknande?
/Myra
Olycka vid kejsarsnitt
Olycka vid kejsarsnitt
Mamma till Joel född 0205 och Johanna född 0509
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Det hände min dotter då hon förlöstes under katastrofsnitt. Vid tinningen, jättenära ögat..Hon har ett långt vackert ärr som hon är jättestolt över och som hon kopplar i hop med mig då jag har ett desto fulare ärr från naveln och ned men som jag är SKITSTOLT över...hehe
Oerhört stolt mamma till tre "stora små gullungar"
-93 -95 -02 (samma pappa) (skratt)
-93 -95 -02 (samma pappa) (skratt)
Hej alla! Det verkar som att det är fler som blivit drabbade, jag hade bara aldrig hört talas om att det kunde hända....jag trodde att ärret skulle växa bort så att säga men av era svar att döma får hon nog leva med ett ärr i pannan. Men det är ju inte så farligt, värre saker kan man ju få leva med.
Det här tog precis ovanför ögonbrynet i tinningen/pannan. Jag tänker ofta på att det var en otrolig tur att det inte tog längre ned..i ögat, det hade varit hemskt. Tack för era svar.
/Myra
/Myra
Mamma till Joel född 0205 och Johanna född 0509