19 mån fnurra just idag med middagssömnen

Skriv svar
Kristin

19 mån fnurra just idag med middagssömnen

Inlägg av Kristin »

Hej!

Vi lade sonein strax efter 12 och till en början låg han och "snackade" sedan blev han missnöjd och började skrika. Nu har han skrikit kanske ca 30 min (JÄTTEMYCKET) och vi har ramsat i 3 omgångar utan reslutat.

Hur länge skall vi låta honom skrika innan vi struntar i den här luren och plockar upp honom? Att buffa och solfjädra har aldrig fungerat sedan han blev stor. Det har däremot ramsan gjort.

Så vad är "humant"?

Vi tror att plutten har kommit in i förtrotsen för som vi brukar säga till varandra "nu för tiden går inget lätt". Sömnen har dock fungerat 100%. Fast kanske inte längre då....

Kram Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Kan hända att han under babblet i början på sömnen har bajsat, klätt av sig kläderna eller kastat ut gosedjur eller så. Därför kan man på en Säker Sovare gå in om sådant ovanligt sker och kolla läget och ev åtgärda. När man har kollat av och ev åtgärdat så går man raskt ut och ger en ramsa. Därefter återgår man till sitt och ramsan ges mycket sparsamt i pangversion för att kapa toppen på ett ljud som ligger på 9,75 på en skala 0-10. Övriga ljud och i huset och din självklarhet sköter resten!
Kristin

Inlägg av Kristin »

Åh Mammut!!!! Vi veknade och tog precis upp sonen :evil: :oops: . Men vet du vad??? Jag gick vid ett tillfälle in till sonen och lade ned honom och då kunde jag känälna att han HADE bajsat :shock: :shock: :evil: :oops: !!!!!!!!

Shit då! Nåväl. Gjort är gjort. En gång är ingen gång :D .

Tack för att du svarade :D !

Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Så bra att du fyllt på erfarenhetsbanken :thumbsup: :wink: :lol: !
Kristin

Inlägg av Kristin »

Hej!

Tänkte bara berätta hur eftermiddagen och kvällen gick nu när sonens middagslur havererade. Vi beslöt spontant att åka till IKEA OCH därefter till en större matbutik och veckohandla. Jisses, var detta kanske för mycket :oops: :roll: :D . Kan tillägga att junior klarade båda besöken mycket bra. Han somnade (som väntat) i bilen på väg hem och trots att klockan var 17 så åkte vi en omväg och han fick sig en 20 minutare. Han var ju förstås inte glad när vi väckte honom och tiden fram till natti natti var lite uppochned. Men, på det stora hela klarade han resten av dagen mycket bra. Nu har vi lagt honom och han sover så sött så sött (som vanligt alltså).

Puh, så kan det gå när sömnen inte vill infinna sig. Det är nästan så att jag själv vill gå och lägga mig :D. Måste jobba lite först :evil:....

Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"