Min kille som ar precis 6 manader har sovit 12 timmar (18:30-6:30) sedan han var 4 manader gammal. De sista tva veckorna har han dock plotsligt borja vakna pa natterna. Ofta vaknar han vid midnatt pga av att han har rullat over fran mage till rygg (han sover pa mage) och inte fixar av att somna om i denna position. Han blir riktigt ledsen. Jag gar da till slut in till honom, vander pa honom, stoppar in nappen och han somnar om bums. Dessutom har han borjat vakna runt 4-5 och da vill han inte garna somna om, och verkar vralhungrig. Forsta natterna detta hande provade jag napp och vandning igen, men han vill ata - MYCKET! Jag har sedan dess ammat honom och sedan lagt honom igen. Han vaknar sedan vid 7 igen, men ar forstas inte hungrig, sa hela mitt schema blir helt i olag. Vad tycker ni jag ska gora??? Jag ar sa radd att jag inte ger honom tillrackligt med mat pa dagen, och att det ar darfor han vaknar. Vill inte att han ska ligga hungrig i ett par timmar innan frukosten. Kloka vanner - vad ska jag gora? Ska jag sta pa mig och lata honom vanta till klockan 6, eller ska jag lyssna pa honom? Ska jag vanda pa honom som jag gor, eller anvanda annan metod?
Sa har ser mitt schema ut annars (ungefar)
6:30 ammar
8:30 sova
10:00 grot (stor portion)
12:00 sova
13:30 pure, liten burk + ev amning
15:00 sova
16:00 ammar (eller tillagg)
17:30 bad
18:00 grot
18:20 sang
Tack!!