F*N, F*N, F*N...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Nero

F*N, F*N, F*N...

Inlägg av Nero »

Sambon jobbar kväll och jag ville så gäääärna gå på min yoga ikväll så jag bad svärmor komma in och sitta här medans jag var borta! La lill skruttan 20 min tidigare och hon var glad och "snackig" när jag ramsade i dörröppningen, lämnade hemmet med att klart och tydligt sagt åt svärmor att hålla sig ifrån skuttans rum såvida inte helvetet brakar lös (har inte dom senaste 3v ens behövt bekräftelse ramsa) om det nu skulle det så skulle hon ramsa x4, inge mer!.... jaha vad händer! När jag kommer hem förklarar hon att hon GICK IN!!!!! hon hade ju gnölat ett tag så hon gick in och VAGGADE på sängen!!!! :evil: Vad hände då!!! Jo A blev ju skit sur och sen lessen, - ja riktiga tårar kom det för jag fick vända på kudden hennes sa svärmor :evil:
Och så fick jag VAGGA utav bara hellskotta för att hon skulle somna :shock: .... jag vet varken ut eller in nu vill bara gråta, min stackars lilla prinsessa :cry:

Vad gör jag nu i natt när hon vaknar för det lär hon ju garanterat göra, ramsar jag? hon har ju inte somnat till ramsan utan till HELA HAVET STORMAR ....
ohhhhh .... :cry: jag vill bara döööööö
Mamma till Astrid :heart: & Elsa :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Lugn i h-vetesstormen :shock: ! Ingen fara på taket! En gång är ingen gång och det känns lite onödigt att dö för detta... :wink: :lol:

:idea: Ramsa som vanligt så blir det som vanligt! Då bekräftar du att allt är som det ska igen och hon har glömt allt sammans på en sekund! Detta blir vad DU gör det till i fortsättningen. Om du glömmer det så glömmer barnet det :thumbsup: !
Nero

Inlägg av Nero »

TACK Mammutmaria!!!

Nu vet jag och då glömmer jag! Snart iaf, måste bara komma över min ilska nu istället :twisted:
Och försöka att inte hänga upp mig på att hon var så lessen när hon väl fick somna ... :(

Det var iaf SISTA gången som svärmor passa A!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Så bra - gör dig av med agressionen för den blir ingen glad av :wink: . Låt inte det hindra dig från att ge betryggande besked om det behövs!

:idea: Man vill så gärna men kan inte begära att alla ska förstå att barnen somnar så som de gör. Jag har själv skrivit stora lappar till barnvakten med "SÄTT DIG I SOFFAN OCH ROPA NATTI NATTI SOV SÅ GOTT" och satt på dörren :roll: . Detta som en instruktion om det skulle låta ledset innifrån rummet. Var noga med instruktionerna till henne men hon såg skeptisk ut. Så nästa gång sa jag "Om du vill så får du ta upp XX - det går bra ändå. Gör det som känns bäst och kommer du inte på något annat så ligger det en lapp i köket!" Och efter att jag hade gett henne tilltro till att göra på "sitt vis" så gjorde hon "på mitt vis" istället :thumbsup: ! Då fick hon bekräftat att hennes vis inte var så tokigt och behövde inte visa att "hon kunde" utan kunde slappna av och läsa på lappen som jag hade skrivit. Det handlar om smart psykologi 8) :lol: !

:D Lycka till nu!
Nero

Inlägg av Nero »

Så rätt du har Mammut Maria :lol: =D>
Det är ju lite där skon klämmer att hon har ju faktiskt uppfostrat 3 barn!!! Så hon vet ju.... :D Min sambo kan bli galen på henne när hon ska visa hur man gör med barn :wink:

Min fina tjej fixade ju natten iaf, skrek till vid 02 men det var nog en dröm eller nåt för sov vidare det gjorde hon, vaknade en halv timme tidigare men låg nöjd och dängde sin stackars nalle i spjälorna :lol:

Är inte ilsken heller längre :D Fick fantastiskt stöd av min kära sambo när han kom hem så jag somnade glad.
Tack än en gång MM
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Ja, och så har svärmor en spegelbild av sig själv i sin svärdotter :roll: :wink: :lol: ! Två besserwissrar om samma stackars barn :shock: :lol: ! Då blir det som det blir :wink: ! Låt inte det gå ut över lilla barnet. Ge tilltro till varandra - du är ok och hon är ok. Bra så :thumbsup: !
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"