När sova natt för 6 veckors?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
mli

När sova natt för 6 veckors?

Inlägg av mli »

Undrar vilken tid det är lämpligt att sova natt för en 6 veckors... Hur har ni andra gjort (dvs vilken tid har ni lagt dem för natten)? Tidigare har vi haft "dag" fram till ca 21.30-22, men då har han haft en skrikperiod mellan ca 20-21.30. Igår gjorde vi natt kl 20, men då var han vaken och väldigt missnöjd/orolig några timmar mellan ca 3.30-5.30 istället.
Krümel

Inlägg av Krümel »

Jag vet inte vad som är lämplig "nattid" när de är 6 veckor men jag brukade räkna vakentimmar under dagen (plus lite på natten). Titta här för sömnbehovet (och vakenbehovet iom det!) http://www.annawahlgren.com/phpBB2/viewtopic.php?t=52
Då visste jag när Lovisa varit vaken "nog mycket" och sen blev det natt! I och med att vi följde standardmodellen (så gott det gick) så kände jag mig säker på att hon fått den mat och stimulans på dagen som hon behövde och då var det lätt att lägga henne på kvällen innan hon blev övertrött.
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"