somnade i bilen strax före lur, nu pigg... 18 mån

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Kristin

somnade i bilen strax före lur, nu pigg... 18 mån

Inlägg av Kristin »

Hej!

Tänkte fråga er om era barn är känsliga över att somna till i bilen strax före de skall ha middagslur hemma?

Vi hann inte hem i tid för sonens middagslur utan blev försenade med ca 30 min. I bilen på väg hem somnade han när det var ca 10 min kvar av bilturen. Så fort vi kom hem lyfte vi över honom i sängen. Nu har han inte somnat in och det har nästan gått en timme sedan vi kom hem :roll: :roll:. Han är inte ledsen eller så - tvärtom :lol:, men jag blir ju lite arg på mig själv för att vi dröjde oss kvar på köpcentret :oops: :evil:. Nå väl, en läxa till nästa gång.

Har ni någon erfarenhet om detta?

Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!

Helt rätt gjort, bara lägg om när man kommer hem, som om ingenting har hänt. Sover han inte får han "skylla sig själv" ni ger ju honom chansen, eller hur?

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
kokos

Inlägg av kokos »

Ibland blir det tokigt. Men jag brukar också köra med att lägga över i vagnen eller sängen och sen försöker jag att inte grubbla mer på det. En gång är ingen gång.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "