Hej.
Vår kille som snart blir 4 år slutade sova på dagen i somras men vi märker att han skulle behöva en liten lur vissa dagar. Han är trött vid tre-tiden och har ibland somnat då MEN problemet är ju att det blir ingen liten lur. Har försökt väcka honom efter 45 min men det är minsann inte lätt. Och humöret är inte på topp efteråt om man säger så.... Någon som har ngt tips?
Han sover nu 19-07 och de gånger han somnat på dagen har han (givetvis) varit pigg på kvällen och han har fått vara uppe lite längre.
/Myra
Snart 4 år och skulle behöva en lur IBLAND
Snart 4 år och skulle behöva en lur IBLAND
Mamma till Joel född 0205 och Johanna född 0509
Hejsan!
Vi har kört en liten siesta här hemma då vi alla (förutom pappa, som ju jobbar!) ligger och slappar i soffan!
Tittar på film eller läser i ca 1timmes tid. Somnar de små får de sova...
Det blir lugn och ro i huset och sedan är alla fit for fight igen.
Denna lugna stund behöver både liten som stor..
Hade en tonåring på besök här ett tag som verkligen njöt vår lilla siesta och sloknade totalt under denna timmes tid!
Kram
Vi har kört en liten siesta här hemma då vi alla (förutom pappa, som ju jobbar!) ligger och slappar i soffan!
Tittar på film eller läser i ca 1timmes tid. Somnar de små får de sova...
Det blir lugn och ro i huset och sedan är alla fit for fight igen.
Denna lugna stund behöver både liten som stor..
Hade en tonåring på besök här ett tag som verkligen njöt vår lilla siesta och sloknade totalt under denna timmes tid!
Kram
Jooo surt kan det bli om de får sova för länge...
Max får de då sova 30 min...helst bara 20 min, det blir en power nap som är såå behövd även för lite större små barn!
För att sedan få igång dem igen (kan ju vara svårväckt) får det bli lite trixande och mutande.
Ett gott mellis så piggnar de till, sedan väntar ju alla nödvändiga sysslor..
Kram!!
Max får de då sova 30 min...helst bara 20 min, det blir en power nap som är såå behövd även för lite större små barn!
För att sedan få igång dem igen (kan ju vara svårväckt) får det bli lite trixande och mutande.
Ett gott mellis så piggnar de till, sedan väntar ju alla nödvändiga sysslor..
Kram!!