Hej! har en dotter på 4 månader som vi började kura nu i fredags. Hon sover 12 timmar varje natt, vaknar inte en enda gång, den gången hon gjorde det så la hon sig ner och somnade själv. Hon somnar även jättefint vid alla 3 dagslurar MEN hon vaknar alltid efter exakt 40 min och är otröstlig! jag behåller lugn, jag ramsar inte i onödan, ger pangramsa såfort jag hör att hon vaknar jag bekräftar när hon lugnat sig, ibland har jag testat att baka in bekräftelsen, inget hjälper. Hon sover absolut inte sina timmar hon ska under dagen. Hon är helt otröstlig och gråter så hon kräks. Det känns som om man utövar 5 minutersmetoden och det skär i hjärtat. Jag kurade min son när han var 8 månader för 6 år sen och allt gick superfint! Jag har pluggat på och det sitter bra, men något måste jag ju göra fel... jag får nästan alltid använda mig av marginalkvarten på dagslurarna. Då går jag in till henne i en snabb gråtpaus, hon pausar i några sekunder sen när jag hör att hon är pågång så går jag in, och då ler hon direkt när hon ser mig och blir superglad. tar aldrig upp henne ur sängen när hon gråtit!
Schemat är:
7.30 godmorgon
7.30 amning/flaska
umgänge
9.30-10.30 sova (hon sover bara 40 min)
11.00 äter gröt
umgänge
12.30-14.00 sova (sover bara 40 min)
14.30 äta
umgänge
16.30-17.30 sova (sover bara 40 min)
17.30 äta