På s. 41 har de en rubrik som heter "Så fixar du sömnen som småbarnsmamma". Där listar de 7 olika åtgärder och självklart måste jag störa mig på ett par av dem.....
Egentligen kanske det är fel av mig att skriva att jag "stör mig" på råden, men jag tycker bara att det är så tragiskt att föräldrar inte få veta att man inte alls behöver sova alla i en säng eller ha den ena partnern i ett annat rum om de bara surfade in på AWs hemsida!!!!!! Jag vill SKRIKA ut detta!
De har på samma sida i tidningen 3 miniintervjuer "Får du sova tillräckligt?". 2 av tre får inte göra det. En svarar t o m "Jag har inte sovit en hel natt på 6 år. Jag somnar på T-banan ibland. Jag är så trött att jag lätt förlorar humöret."
JAG LIDER MED DENNA MAMMA!!!!!!!
Innan vi fick barn var det här med sömnen - brist på sömn - som var en av mina största farhågor. 3 månader efter förlossning började vi med kuren och nu är jag inte orolig längre
Jag blir helt jä-la tokig på att man som småbarnsförälder SKA LIDA AV SÖMNBRIST. Det liksom INGÅR i föräldrarskapet. Gud nåde dig om du på en kafferast sitter och säger att dina barn sover bra (du också för den delen!) om nätterna. Varför är vi så här?
Samtidigt som jag lider med mamman så finns det en del av mig som blir jä-ligt (usch vad jag svär) förbannad på henne. Varför inte göra något ÅT det????? Hur länge står hon ut???
AH.... lite avreagering innan läggdags!
Nu skall jag ramsa mig själv och sussa. Godnatt!
Kram
Kristin