Skriver mitt allra första inlägg här och hoppas det hamnar "rätt"
Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet och kan hjälpa hur man kan tänka om ersättning/delamning och SM.
Vår minste (nr 3) är två och en halv vecka gammal. En liten sladdis med tio års skutt till närmaste syskon. Mina tidigare har ammats och jag har haft gott om mat. Med min nr 2 följde vi SM från början och det fungerade kanon. Nu när trean kom var jag övertygad om att det är den bästa vägledning jag kan ge min lille.
Tyvärr blev jag sjuk efter förlossningen och fick inte amma på några dagar pga mediciner och amningen kom inte igång och vi fick börja med ersättning. Jag är rekommenderad att delamma för att min kropp ska orka återhämta sig. Vi ger ersättning vid varje vakenpass men svårigheten är att hålla lillen vaken i 1,5 h då han äter sin ersättning i ett svep på bara några minuter. Jag försöker lägga honom till bröstet för att försöka hålla igång produktionen men då blir lillen bara arg och frustrerad. Har prövat att börja med bröstet och sedan ersättning men då hinner lillen gråta upp sig och tar flaska som en utsvulten i panik. Börjar vi med flaskan vill han inte ta bröstet efteråt (även om mängden ersättning inte är "full")
Min önskan är att få SM att fungera trots "korta" matstunder, vet inte hur? Vad kan "bästa" fördelningen vara för att inte amningen ska konkurreras ut helt av ersättning/flaskan?
Så tacksam för tankar/erfarenheter (lr bara lite pepp) hur vi kan få detta att fungera.