Jag har en snart 6 veckors liten kille här hemma. Han är otroligt svår att få ner i varv och sova på dagarna, införskaffade därför barnaboken förra veckan för att få in fasta rutiner. Han är född 14 dagar efter BF och är otroligt vaken och med, han vill inte missa något här i världen. Han kan vara vaken flera timmer i sträck trots att jag försöker med olika knep, detta leder ofta till övertrötthet. Jag kämpar verkligen för att få honom att sova ordentligt dagtid! Har försökt följa standardmodellens med mycket mat, 2 h vaken och 2 h sömn, fm luren blir ofta ordentlig men på em är det nästan omöjligt att få honom att sova och det blir ofta bara 2 sovstunder om dagen.
Han följer sin viktkurva med råge och han har fått mat så fort han bett om det vilket har varit både i tid och otid vilket jag blir tokig på. Jag följer standardmodellens sätt med mat från bröst 1, rap och sedan bröst igen och så vidare. Men även fast han får äta tills han släpper eller tills jag upplever att han snuttar och tar bort honom blir han aldrig nöjd. Jag behöver aldrig truga honom till att ta bröste[quote][/quote]t, detta gör att jag är väldigt osäker på om han verkligen blir ordentligt mätt som han ska och ger honom därför bröstet igen om han skriker en stund senare. BVC sa att vi ska komplettera med flaska efter amning så att han ska bli mätt och förhoppningsvis sova bättre men börjar jag med att amma vill han inte ta flaska efter. Han sover ganska bra på nätterna med två nattmål kl 1 och 4.
Jag skulle gärna vilja ha tips på hur jag ska lyckas införa schema med fasta sovstunder där han verkligen sover så att jag slipper konstant ammande och övertrött bebis