Nu kurar jag sonen Albin nyss fyllda 9 månader.
(Bryta "tuttandet" på natten då jag agerade napp ca 6-8 ggr /natt.)
Schema:
7.00 Vakna
Tuttskvätt i soffan
8.00 Gröt
9.30-10.45 sova
11.30 Lunch
13.45 Mellis
14.30-16 sova
16.30 middag
19.00 Gröt + tuttskvätt
19.30 Sova.
14.5 timme då han nyss blivit 9 månader. Har alltid sovit bra i vagnen på dagen ute.
(Långt "klapp" mellan fm-luren o em-luren då jag måste hämta på dagis kl 14.)
Behöver lite hjälp på vägen för att lyckas med detta, då jag jämför mycket ( jag vet borde inte göra det) med dotterns kurning för 5 år sedan som gick helt enligt boken!
Albins läten brukar jag kategorisera som:
- Skrik
- Grin
- Gny
Det tar ca 20 min innan A är tyst vid läggning, då han ligger/står och grinar. Jag försöker med ramsan högre, spela radio men det känns ofta som inte "ramsan" tar. Jag går aldrig in till honom då jag inte anser honom skrika.
Står i boken att han inte ska gråta sej till söms. men det känns som det är just det som sker.
Vad gör jag för fel?
( skratt, mörkt rum o bad typ varannakväll)
Under dom här 9 nätterna har det varit ett steg fram och två tillbaka ( jag vet Rom byggdes inte på en dag).
Problemet är han han ligger och gnyr ibland grinar flera ggr/ natt, ibland kan han ligga o gny i en timme. Enligt boken ska han somna om själv och det gör han, men oftast gnyr han sej till söms. Försöker med ramsan, men den känns inte som den "biter", ramsar inte så ofta.
Så fort jag hör honom vakna, brukar jag vänta lite OM han skulle få för sej att somna om.
Natten som var, låg han vaken i ca 1 timme, till slut gick jag in för att se så att allt såg riktigt ut och det gjorde det, gjorde solfjädern o gick ut med ramsan.
Ska jag sätta i öronproppar och låta A ligga och gny? Göra ramsan så fort jag hör honom vakna? Andra förslag?
Tacksam för hjälp!