Då var jag här igen! Storasyster, idag 5,5 år, kurades med väldigt bra resultat när hon var 6 mån. Det blev min, hennes och familjens räddning efter en kaosartad start med kolik, förlossningsdepression och sönderhackad sömn. Tack för att ni finns!
Nu har Lillebror kommit. Han är två veckor imorgon. Jag försöker hålla överkoncentrationen och oron borta, han är ju så liten, men naturligtvis har jag förberett mig och läst Barnaboken med SM i sikte.
Dagtid kör vi SM fullt ut och det går bra. Han klarar ofta att vara vaken 60-90 min då han äter i mängder i flera omgångar och därefter sover han 2-2,5 timma. Vi hinner med 4 mål på dagen. Nattetid har han hittills ätit två gånger.
Några frågor redan nu:
1. Kan jag väcka honom när han har sovit 2 timmar i syfte att hamna någorlunda rätt inför kvällen? Igår sov han T.ex. sista passet så pass sent att läggning för natten blev strax efter 23. Jag ser gärna att natt tas kring 22. Så kan jag väcka för att komma rätt eller ska jag go with the flow några veckor till?
2. Natten - vid nattmålen har han svårt att komma till ro och det tar snarare 1 timma, ibland mer, än 20 min. Första passet sover han i sin egen säng, magläge med larm, men de andra orkar jag inte upprätthålla det för det tar för lång tid att få honom att komma till ro i sin säng och jag har prioriterat att få sova på ett eller annat sätt. Hur ser ni på det? Kan jag tänka så fram tills månadsgränsen eller saboterar jag ngt framåt?
Tack!