Förbjuden nappfråga...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
KS

Förbjuden nappfråga...

Inlägg av KS »

Jag bara undrar (fast jag vet att det är fel) om någon använder napp på sitt kurade barn? Hur går det?
I ärlighetens namn saknar jag nappen. När han ska somna hemma, när han är smågrinig i en affär osv. Nappen är ju så enkel och praktisk.
Dessutom har han börjat suga på tummen och det gjorde min syster till hon nästan var vuxen, därför oroar det mig.
Karin, mamma till Lucas, f?dd 3 juni -05
lillan

Inlägg av lillan »

Hej!!!
Min tjej har både och...ALDRIG vid sovandets stund, men ja, nappen förekommer ibland i bilen, vid vaket tillstånd ( gnager mycket på den )

Fast när hon lägger sig så har hon inte nappen, för det är så sant det som sägs att den stör, massor...

Mvh lillan
Stolt trebarnsmamma till flicka f?dd -95, pojk f?dd -97 och hemma med lillan f?dd 05-05-05
Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Hej
Hanna somnade utan napp tills hon blev ca 5 månader. Tills dess hade hon nappen bara under dagen. Men ju äldre hon blev ju tydligare visade hon att hon ville ha den när hon skulle sova. Jag valde då att ge henne den, jag kunde ju ha valt bort den helt, för nu är hon så stor att hon kan stoppa in den själv i munnen. Mitt förra barn hade också napp. Jag tycker det har fungerat bra.

Lycka till
Kram Carina

:heart: Sandra -91 Styvdotter
:heart: Emil -92, Barnaboken
:heart: Malin -98, Barnaboken
:heart: Hanna 050807. ?r nu kurad och sover gott!

\:D/ Foton \:D/
Viso

Inlägg av Viso »

Vår son är inte kurad enligt "konstens alla regler" men vi har utgått från kuren och gjort några egna ändringar och det fungerar utmärkt. En av avvikelserna är just nappen, som fick vara kvar. Tanken var att "fega" lite med den och sen ta en ny omgång och ta bort den när sömnen satt. Jag var så trött att jag inte vågade ta bort den när vi kurade eftersom sonen då redan somnade själv i sin säng och jag var rädd att förstöra det.
Jag tycker inte den är ett problem. Han använder den nästan bara när han ska sova och ibland i bilen.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"