hjälp med schema till 6½ mån

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
blågul

hjälp med schema till 6½ mån

Inlägg av blågul »

Hej min son är 6½ mån nu och vi har precis vant av honom med amning nattetid. Vi har satt ett schema som vi följer men jag undrar nu om det är ngt som bör rättas till i schemat. Jag har hämtning på skola o dagis o är hemma först ca 13.15 därav sovtiden.

7:30 Gomorron + ammas
ensamlek en stund
9:00 ammar
9:30-11:00 sover
11:30 mat
13:30-15:00 sover
15:00 ammar
17:30 ammar
19:00 Gröt + ammar efteråt
19:30 Godnatt

Han sover i vagn på natten, vi började m det pga vi avvande honom m tutten. Innan somnade han i egen säng (o ibland i vår säng vid amning).
Problemet är att han vaknar fortfarande mkt på nätterna och att han gärna somnar när jag ammar honom 17:30.

/Maria
TorsMamma
Forumets ordförande

Re: hjälp med schema till 6½ mån

Inlägg av TorsMamma »

Hej och välkommen! :D

Fungerar schemat för er så är det kanon. Förmodligen kommer du behöva korta ner en av lurarna så småning om men det märker du.

Ang. sova i vagn... jag personligen tycker att en 6 mån faktiskt behöver sova i en spjälsäng så de har rörlighet att röra sig och ändra sovställning, samt att vagnen kan vissa om de krånglar börja krypa ur. :roll:

Sen är det så här att en 6 mån har verkligen INGEN botten vad det gäller mat!
Du behöver minst 2-3 riktiga måltider och ett mellis + amning i anslutning till detta. Så amning och frukost, lunch och amning som efterjagare, melllis (kan vara amning) och middag med amning som efterjagare och eventuellt kvällsslurk kan vara lite beroende på hur hungrig han är. Titta gärna i sova hela natten boken på schema förslag så ser du antal måltider och vad en 6-7 mån äter. :D :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"