Min lilla kommer inte till ro

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
mariaulfsdotter
Inlägg: 211
Blev medlem: ons 30 jul 2008, 11:49

Min lilla kommer inte till ro

Inlägg av mariaulfsdotter »

Hej!

Min lilla kille äter väldigt bra, han äter flaska och får både ersättning och bröstmjölk. Han äter ca 150 ml varje mål och vi försöker att köra enligt standardmodellen. Problemet är att när han får flaska så blir han så trött så han sover sig igenom målet och det blir ingen vakentid alls. När han ska sova så vaknar han på klockslaget 20 min (om vi inte är ute och drar honom i vagnen). När han vaknar efter 20 min så har jag tagit upp honom och tryckt i honom mera mat. Men han kommer ändå inte till ro. Varje gång han vaknar så är han jätteledsen. Vad gör vi för fel, varför sover han inte? Är det för tidigt att börja buffa el vagna när han vaknar? Eller är det bara mat som gäller?

Maria
Mamma till Hugo -08 ❤️( kurad vid 4 mån), Lukas -10 ❤️( kurad vid 4 mån) & Alexander -140423❤️(SM från början)
videunge
Inlägg: 1554
Blev medlem: fre 27 mar 2009, 13:40
Ort: östergötland

Re: Min lilla kommer inte till ro

Inlägg av videunge »

Hej och varmt välkommen :D

Grattis till lilla juvelen! :heart: Det är lite svårt att svara när jag inte vet hur gammal lille herrn är?
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
mariaulfsdotter
Inlägg: 211
Blev medlem: ons 30 jul 2008, 11:49

Re: Min lilla kommer inte till ro

Inlägg av mariaulfsdotter »

Hej!

Han är 2 veckor! :D

/Maria
Mamma till Hugo -08 ❤️( kurad vid 4 mån), Lukas -10 ❤️( kurad vid 4 mån) & Alexander -140423❤️(SM från början)
mariaulfsdotter
Inlägg: 211
Blev medlem: ons 30 jul 2008, 11:49

Re: Min lilla kommer inte till ro

Inlägg av mariaulfsdotter »

Har jag fattat det rätt att om han vaknar efter 20 min så ska han få en liten påfyllning men om han vaknar efter 45 min så ska jag köra hela standardmodellen igen? Då kommer man väl inte få i honom lika mycket mat som man brukar? Känner mig lite förvirrad just nu.

/Maria
Mamma till Hugo -08 ❤️( kurad vid 4 mån), Lukas -10 ❤️( kurad vid 4 mån) & Alexander -140423❤️(SM från början)
SaraMilana
Inlägg: 1567
Blev medlem: ons 31 aug 2011, 12:21
Ort: Huddinge

Re: Min lilla kommer inte till ro

Inlägg av SaraMilana »

Hej!

Stort grattis och välkommen hit! :heart:

Det finns ingen gyllene regel tror jag, men många drar gränsen vid 1,5 h. En liten slurk om de vaknar före 1,5 h och sedan sova vidare. Nytt standardmål om de vaknar efter 1,5 h eller mer.

Och så mat vid minsta pip! :thumbsup:

:heart:
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"