Vi har precis kurat vår lilla 7,5 månaders tjej. Gjorde kuren på vår 3,5 åriga kille när han var lika gammal och det gick jättebra men man glömmer ju. Han hittade tummen och fäste sig vid snutten rätt fort vilket jag tror hjälpte. Lillan har inte hittat tummen men myser med snutten.
Vi är nu på dag 15 och hon har gjort stora framsteg. Sover oftast hela natten utan uppvak.
Vad jag kan läsa mig till på andra trådar så ska man då göra sk. pangramsa vid tidiga uppvak. Är detta ramsan X4? och sen är man tyst resterande 45 min? även om hon skriker?
Vi har annars lagt av att ramsa x4 sen sista kurnatten och ramsar endast en gång när vi går ut. När hon skriker (frågar) ramsar vi endast med en ramsa i taget (alltså inte X4) och med ca 2 min mellanrum eller mer och bekräftelseramsar inte längre sen efter sista kurnatten eftersom jag tycker hon bara går igång på den. Är detta fel? skulle vi hållit på och ramsa X4 längre som svar på hennes frågor + bekräftelseramsa? Och även om vi gjort rätt som slutat att ramsa X4 kan man då köra sk. pangramsa (x4) tidiga uppvak?
Hur gör man med tillrättaläggandet nu efter kuren, ska man sluta med att lägga tillrätta och solfjädra vid läggning? Jag vet ju att solfjädrar endast är krisverktyg vid detta lagret men osäker på om den tillhör tillrättaläggning i alla fall.
För övrigt har vi tar vi aldrig upp henne ur sängen. Hon har mörkläggningsgardiner men med en liten glipa för att få in luft, men inget ljus som faller direkt på henne. Hon äter bra från flaskan tre mål men vi få truga i de två mål mat om dan vi börjat ge henne (hon har förvisso varit väldigt förkyld senaste veckan så kan ju bero på det). Hon sover ute i vagn på rygg på långpasset (2 timmar) mitt på dan, annars på mage inne, natt 11,5 timmar, 45 min förmiddag och 20 min eftermiddag.
20 min eftermiddag får vi kämpa med, ofta somnar hon endast 5 min efter mycket skrik och många ramsor. När kan vi ta bort detta sömnpass som tidigast?
Många frågor