Trötta mamman och glada flickan

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Oozi

Trötta mamman och glada flickan

Inlägg av Oozi »

Jag börjar vara desperat. Vår 9 månaders flicka är som en dröm, förutom på natten.

Så här ser våra dagar ut för tillfället.
05-05.30 vaknar dricker mjölk
06.30 gröt
09.00 sova dricker mjölk före (sover ca 2 timmar)
11.30 lunch
13.30 mellanmål
14 sova (sover 1,5-2 timmar)
16.30 middag
18.45 kvällsgröt + mjölk
19.30-20 godnatt (beroende på hur länge sovit andra gången)

Hon sover i samma rum som vi, sängen är så långt bort från vår säng som möjligt, beckmörk och svalt. Har ingen möjlighet att flytta till eget rum.

Hon somnar själv i egen säng, ramsar på väg ut från rummet och efter det inte ljud. MEN cirka kl. 24 börjar hon, vaknar men är ändå inte vaken. Är inte ledsen och bökar inte runt utan gnäller, låter som en gammal dörr som knarrar och detta kan hon hålla på med i timmar...har försökt väcka, har ramsat och bara låtit henne vara. Och detta gör hon upp till 20 ggr per natt. Och sen så vaknar hon 05-05.30 pigg som en mört och alldeles lycklig :) Jag e ju dock inte så pigg på att stiga upp då. Har otroligt svårt att sova då hon gnäller och att somna om tar sin lilla stund. Hon äter som en häst. 5 mål fastföda per dag plus ca. 1 liter ersättning.

Detta gnällande på nätterna började för ca 2 månader sen. I samma veva som hon lärde sig krypa och ställa sig upp. Vi har också två andra barn så möjlighet att vila på dagen e lika med noll. Jag är trött och desperat. Kan nån hjälpa? Om jag glömt att berätta om något viktigt så fråga :)
duggan

Re: Trötta mamman och glada flickan

Inlägg av duggan »

Hejsan och varmt välkommen :D

Är hon standardmodellad eller kurad? Eller har du tänkt kura, jag uppfattade inte riktigt hur det låg till här :roll:

Jag tänker att hon behöver ett fast schema med 11-12 h nattsömn och resten fördelat på dagen och så hon får helt fasta tider till att börja med.

Sedan funderar jag på om knarrandet under natten som sker i sömnen hennes kan bero på ngt magbekymmer, för så har vi med vår kille när han har ont i magen på natten när han fått i sig ngt han inte tål ( i vårtfall mjölk, soya el potatis). Är det varje natt?

Hälsningar Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"