Jag förklarar detta förfall med en lâng period av stress dâ den genomtänkta sociala delaktigheten föll sönder mer och mer. Jag hade alldeles för mycket att göra hela vâren och pâ toppen av detta berg av mâsten sâ lâg vâr lägenhet ute till försäljning i cirka ett halvâr. Pâ franskt vis skedde visningarna med ibland ner till en kvarts förvarning. Sâ jag hade som motto att det skulle vara skinande rent i alla hörn, hela tiden. =P~
I en kortsiktig effektivitetsanda resulterade det i att jag tog över barnens jobb (badrumsstäd, dammsugning, mm), vilket de vande sig vid fort och lätt.
Nu är sommaren slut (imorgon börjar skolan här) och vi har flyttat till vârt hus. Jag ska inte dra den lânga historien, men vi kommer att i en period bo väldigt trângt (renovering) vilket gör att de mesta av vâra tidigare rutiner inte riktigt har samma förutsättningar som förut. Vi är ute sâ mycket vi kan (älskar att bo i Frankrike, här är det fortfarande varmt och skönt - vi äter ute nästan alla mâltider
Sâ, i nuläget kan (vill) jag inte dra igâng nâgot fint schema pâ hur vi ska ta hand om hemmet. Tror att barnen känner sig behövda ändâ dock, i viss mân i alla fall; nedfallna äpplen ska ju tas om hand, pappa behöver hjälp med byggandet, terrassen (som är större än vâr etta
Mitt mâl är alltsâ att bli gladare. Fake it till you make it. Men hur GÖR man? Hittills har jag klarat mig igenom frukosten, sen brakar det ihop igen. Jag är ingen lysande skâdis, är jag irriterad innerst inne har jag svârt att hâlla masken. Som tur är vet jag ju hur vi kan ha det, jag vet hur roligt det kan vara att vara hemma med de smâ, jag har ju gjort det förr. Sâ det ska nog bli bra det här, men lite pepp pâ vägen skulle uppskattas. Bara det att formulera det hela i skrift gör ju att man faktiskt gör nâgot ât det hela. O:) Länge leve forumet
Humörtips, nâgon? Andra tankar?