Ska jag kura?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
irismamma

Ska jag kura?

Inlägg av irismamma »

Jag är en återvändare hit med mitt andra barn. Iris som snart är tre kurades vid 11 mån och sover fortfarande gott hela natten.

Nu har vi Alfred som snart blir 11 månader. Han sover redan bra om man jämför med storasyster innan kurning. Han somnar själv vid 18.30, vi behöver sitta bredvid men inte göra något mer. Tar ca 15-30 min att somna. Samma på dagarna om han sover inne, i vagnen somnar han direkt om han är trött. Han brukar ha ett uppvak på natten mellan 2-3 men somnar om på någon minut om man kommer och lägger honom tillrätta. Men jag får honom inte att somna om när han vaknar vid 4.30-5 snåret. Inget hjälper!

Ofta tar jag honom då till min säng så ligger han och småammar (ammar inte annars så har inte mycket kvar). Han somnar inte om helt, inte jag heller men vi håller på så tills jag orkar gå upp vid 7.

Skulle en kur vara på plats för att få ordning på sista timmarna? På dagen sover han 2x1 timme.
mamaA
Rådgivare/advisor

Re: Ska jag kura?

Inlägg av mamaA »

Hej och välkommen!

Jag tänker svara med ett enkelt JA, sonen behöver en kur.

Det är ju jätteskönt att han somnar lätt MEN han måste lära sig det viktigaste: att somna på egen hand utan mamma och pappa i rummet. Då kommer uppvaken också att ge med sig mer. Kan man somna själv så kan man också somna om själv.

Läs SHN boken så många gånger som behövs för att hitta säkerheten och attityden så hjälper vi dig här sen med tips och råd.

Kram :heart:
James 11-03-05
Finn 14-09-19
SM-barn så klart!
Manfred10

Re: Ska jag kura?

Inlägg av Manfred10 »

Hej och välkommen (tillbaka) :-)

Hur går det med kurtankarna?
Jenny

Manfred 100419
Hilding 110702