Izabelle i affären

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Isobel
Kontakt:

Izabelle i affären

Inlägg av Isobel »

Lilla familjen B var och handlade i eftermiddags. Eftersom vi inte skulle ha så mycket så tog vi ingen stor kundvagn, utan en sån liten för barn. Vi tar en sån så fort tillfälle bjuds, för det är Izas uppgift att köra den.

Hon styr bestämt framåt och akta sig den som må stå i vägen. :) Då upptäcker hon att scanningsgrejjen inte är fastsatt på vagnen och det är ju helt fel :!: Den ska ju vara DÄR! Hon nöjer sig dock med svaret att mamma basar över scannern och hon över vagnen eftersom lilla vagnen ju inte har någon sån hållare.
Iväg mellan gångarna och fram till konserverna. Plockar två burkar, håller upp så att mamma kan scanna och lägger dem sen i vagnen. Vidare mot grönsaksavdelningen efter det. Morötterna fick mamma fixa, för de låg för högt upp, men då kan man ju passa på att städa lite bland de färska champinjonerna så länge :!: Några champinjoner hade trillat bredvid de blå backarna de låg i och Izabelle snyggar till och plockar upp varenda en. SÅ nu ligger svamparna där de ska!
Vidare till potatisen och löken, där jag håller påsen och Iza plockar i. Hon får syn på äpplena och står och fingrar på ett en stund (Izabelle äääälskar äpplen) men kommer på andra tankar när mamma behöver hjälp med att väga en citron.
Izabelle jobbar och stretar och kryssar vagnen mellan folk och genom gångar och så fortsätter turen genom affären, som vanligt.
När det är dags att "etala" så får Iza lämna "pennal" och scanningsmojäng. Tack tack. :D "Dasood"

När kassörskan frågade ”Gick allt bra?” så svarade vi ”Självklart!” Det är en fröjd att handla med gumman nu för tiden. Ju mer hon får hjälpa till, desto lättare går handlingen!
Och det är ju klart, vi har ju sån TUR som har en så hjälpsam dotter! ;)
Mamma till Izabelle 040416 :heart:
Startade SHN-kur 23/10 -04 och sen dess sover Iza gott om natten.
Sagomamma
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

:lol:
Låter som våra shoppingrundor :D !

Det är så himla roligt att gå med dem i affärer, vilken fantastisk hjälp man har i dem :!:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Måste sägas att mina ögon tåras. Gud, vad jag saknar de där små hjälpredorna :cry: :P

Min yngste herr son fick sitta i kundvagnen när jag hade hela drösen med mig (fyra små). I ett obevakat ögonblick, som naturligtvis uppstod eftersom inte ens jag hade ögon i nacken :lol: , högg han en inplastad limpa, Skogaholm som han älskade och som ansågs som lyx, eftersom vi av inte minst pengaskäl bakade brödet hemma. Raskt satte han sina små tänder i den och bet en stor tugga genom plasten. Alltså måste jag köpa limpan :roll:
Det hände VARJE GÅNG :shock: Utom en, då jag tyckte jag skulle vara smart och välja en annan väg i stora mataffären så att han helt enkelt inte kom åt. Strax sitter han ändå och kramar en aväten limpa och tittar glatt på mig. Då har hans treåring till storebror smugglat åt honom en :!:

Denne lille filur, ett år drygt som han var, gjorde sig också skyldig till snatteri. Vi gick på Gulins i Malmö (brottet torde vara preskriberat :o ) som hade rea och jag jagade T-tröjor (som det hette på den tiden, åtminstone i min värld) som de små barnen hade som nattsärk. Jag köpte ett gäng billiga och kom ut på gatan. Där upptäcker jag att lilla Aron sitter med en inplastad ljusgrön vacker T-tröja i famnen i sin vagn :shock: Den har han bara plockat åt sig, och den var inte alls på rea. Den kostade 9.90 - 1972 :!: Det värsta var att den passade honom precis. Hans storlek. Det var t o m någon sorts märke på den, och det var nog första och enda gången ett märkesplagg hamnade i vår familj - via stöld :shock: :!:

Nej, jag gick inte tillbaks med den :oops: :oops: Jag hade varken hjärta eller nerver. Han hade ju hjälpt till så fint :shock: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"