Skrattet före gonattet - tips!

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Gäst

Skrattet före gonattet - tips!

Inlägg av Gäst »

:shock: :D 8-[ "Jag-tänker-ta-tag-i-din..." :lol: :lol: :lol: näsa! Näsa!" :lol: :lol: :lol: "Jag tänker ta tag i din... :lol: :lol: :lol: mage! Mage!" :lol: :lol: :lol:

Och så vidare... man håller handen en bit ovanför barnet och rör på fingrarna så att de öppnar och stänger sig - som en mun - samtidigt som man kör ramsan "jag tänker..." med myyycket hemlighetsfull röst... förväntningen är stor, och så ock skrattet mellan varven... Avslutas med båda händerna och ramsan:

JAG TÄNKER... TA TAG.. I ... :shock: :lol: :lol: :lol: HEEELA DIIIG! ( och så mycket kittel-kittel över hela gossen...)

Needless to say: barnet har roligt och lär sig kroppsdelarna samtidigt (vissa ränder bara går inte ur... :P )

Hos oss är det gapskratt på skötbordet, där gossen får ligga naken en stund efter att dagkläderna åkt av, och innan pyjamasen åker på. Jag kör mitt race på finska, men det borde fungera lika bra på svenska... Obs: ge det några kvällar tills barnet förstår och kommer ihåg - och kan förvänta vad som skall hända. :wink:

:heart: :heart: :heart: :lol: :lol: :lol: :heart:
-josefine

Inlägg av -josefine »

vilket bra tips

tack
son f?dd augusti 2005. Verktyg och standardmodell sedan f?dseln. Kurad efter kaos och sover numera 12 h!
kissemjao

Inlägg av kissemjao »

Jaha ser man på! Hemma hos oss kallar vi den för "Krabban"..! Funkar i alla lägen! :D :heart:
Begåvad med :heart: Nell född jan-03 och Jakob född -05 :heart: .
kokos

Inlägg av kokos »

Å ett skötbordstips, det var ju helt suveränt!!!

Den kör jag imorgon. Sonen är extremt intresserad av att lära sig alla kroppsdelar just nu så den där leken borde vara kanon. :lol:
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"